kamoska na pervitinu
its
Mam kamosku,co je na tom hodne zle.Taky uz sem,k vam do poradny,parkrat psala,protoze maji doma internet..Chtela jsem se zeptat jak ji mam pomoct,aby neselhala kdyz na ni prijdou chute a bude si chtit dat.Ona se s tim rozhodla konecne neco delat a myslim,ze to tentokrat mysli vazne,ale je na perniku uz par let,tak to asi nebude mit nejlehci.Zkousela to nekolikrat,jednou i pres heroin(kravka),ale nikdy to nevydrzela dlouho.Pred par dny jsme zasly na pokec a byla hrozne v pohode,pry dva dny uplne cista a vypadala,ze je stastna ze je cista.A pak najednou zacala brecet a vypadala hrozne zoufale.ze to asi nevydrzi a ze se nenavidi.Vypada uz dost hrozne,to je fakt.Ted nekdy ma jit na nejake leceni,kam chce jen do konce jarnich prazdnin aby na to neprisli jeji rodice.Nevim jestli to bude mit cenu.A do skoly stejne nechodi,ale nepresvedcim ji.No,aspon ji chci trochu pomoct..Ale jak??

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, je fajn, že Vám kamarádky nejsou lhostejné. A Vy jim zřejmě také ne, když se Vám svěřují i s takovými věcmi jako je braní drog a problémy kolem toho. K otázce jak pomoci; pokud chcete pomoci (nikdo Vás k tomu nemůže nutit a dávat Vám něco na odpovědnost) můžete už jen tím, že budete i nadále tou osůbkou, se kterou může otevřeně mluvit a nemusí se bát zavrhnutí. Neznamená to ale, že budete pouze kývat a přihlížet jejímu braní. Nastavujte jí zrcadlo a oceňujte ji i v drobných krůčcích na její cestě. Je dost možné, že chutím podlehne. Neznamená to ale konec všeho (rezignace na další léčbu apod...). Může se z toho poučit a při dalším pokusu už být o zkušenost bohatší. Dále jí můžete podpořit v léčbě, tak i po ní. Tím jsou ale Vaše možnosti téměř vyčerpány. Vše je v jejích rukou. Přeji hodně trpělivosti. Hezký den