dlouhodobe uzivani marihuany
VS
muj pritel dlouhodobe (3roky nejmene) kouri pravidelne marihuanu (1-2 tydne). obcasne deprese a poznamky typu "zmatek v hlave" jsem spise prikladala zivotnimu predelu - konec studiaVS, hledani vhodneho zamestnani...ted bych se rada zeptala, jak muze tato droga dlouhodobe pusobit na psychiku cloveka, jeho nalady a zda toto "poskozeni" bude pretrvavat,i kdyz s kourenim prestane. jeste jeden dotaz - je pravda, ze koureni marihuany nenavratne nici bunky v mozku? dekuji za odpoved

Odpověděl: Pavel Kubů
Konopi zhorsuje funkci kratkodobe pameti. Zhorseni je omezene pouze na probihajici intoxikaci, s odstupem jednoho a vice dnu toto zhorseni uz neni prokazatelne. Naladu konopi vestinou zlepsuje, ale i zde plati ze vysledky ucinek drogy do znacne miry zavisi na vnitrnim rozpolozeni konzumenta. Je-li Vas pritel uzkostny ci depresivni, kdyz neni pod vlivem konopi, pak bude nutne pricinu jeho psychickych problemu hledat jinde. Konzumace konopi muze byt jen pruvodnim jevem techto problemu. Samozrejme, ze nejlepsi bude, kdyz s konzumaci konopi prestane, aby se dalo urcit zda, pripadne jaka souvislost mezi konzumaci konopi a jeho problemy existuje. Prestanou-li jeho vykivy nalad s urcitym casovym odstupem od zacatku abstinence, pak zde zrejme souvislost byla, budou-li pretvrvat i po cca mesici od zacatku abstinence, bude na miste zvazit navstevu psychologa. Neni pravda ze cannabinoidy nici bunky v mozku, narozdil od alkoholu, ktery tatko pusobi.