Halucinace
Dajana
Dobrý den,
Chtěla bych se Vás optat na jednu věc. Má dcera (dvě děti) se svým mužem,se kterým je sedm let minulý týden použili pervitin,měli toho asi 4g,nespali ani nejedli 5 dní v kuse a začali u nich velké halucinace,oni to nazývají vize z vesmíru,že můj manžel,dcery otec,je démon a začali ho vymírat.nutili mou druhou dceru,aby ho jela zabít,pořád nám volali,psali ať se manžela zbavíme...už je to týden,podle všeho už nic nemají,ale jejich představa k tom,že můj muž je démon stále přetrvává a jsou přesvědčeni,že vše co se událo v době kdy byli zdrogovaný je skutečnost.moje dcera se s nikým nechce vidět,věří,že jsme byli s démonem,kterého údajně
uzamkli v kleci v podzemi,spolčení.myslime si,že její muž,který naši rodinu moc nemusel a chtěl ji jen pro sebe,ji to do té hlavy natloukl.ani jeden z nich není pravidelný uživatel,měla to být jen víkendová zabava,která se jim zvrtla.prosim Vás o radu,co máme v této situaci dělat.
Předem moc dekuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Dajano,
moc se omlouvám za pozdější reakci a ráda bych se zeptala, jak se situace u dcery vyvíjí dále. Zda přetrvává blud nebo již má náhled na celou situaci. U některých jedinců se může po užití určitých drog objevit psychické obtíže. Většinou se jedná o užití kanabinoidů, halucinogenů a někdy to mohou způsobovat i stimulanty, mezi které pervitin patří. Je to kombinace faktorů, kdy jedinec může být více citlivější, čistota a množství drogy a také situace za které to daný člověk užil. Po užití drog jsou nejčastější přítomny sluchové halucinace, paranoidní myšlenky, pod kterými pak člověk může se chovat a nutit i okolí, což mohla být situace u dcery. Většinou stav odezní po odeznění účinku drogy nebo se upraví do pár dnů. Pokud užívá člověk drogy nadále, tak samozřejmě se stav protahuje a většinou i zhoršuje. Užití drog však může iniciovat psychotický stav, který lze za farmakologické podpory zaléčit. Určitě bych se snažila zjistit, jak stav vypadá a v případě, že dcera nadále halucinuje, tak bych neváhala řešit to přes RZP. Psala jste, že má dvě děti, které mohou být tímto stavem ohroženy. V případě, že by dcera měla náhled na předchozí situaci, doporučila bych si s ní promluvit o celé záležitosti, pokusila se zjistit více, mluvila o svých obavách a případně jí dala podporu v tom, aby to řešila s nějakým odborným zařízením.
Koukněte se i na informace k možným rizikům, které jsou na stránkách drogové poradny https://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Jsou i zde doporučení pro blízké https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
V neposlední řadě můžete celou situaci probrat osobně i s někým z rodiny přímo v Poradně pro rodinu https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/, kde s pracovníky zkonzultujete další kroky a možnosti. Určitě je dobré se předtím objednat, aby měl čas se Vám někdo věnovat. Zde je odkaz:
Poradna pro rodinu
Adresa: Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
Pokud jste mimopražská, napište okres bydliště a pokusíme se Vám dát odkaz na odborné služby v místě.
Ráda bych Vás podpořila v řešení a zlepšení situace.
HS