Pervitin
Didi
Zdravím, pred mesicem jsme se dozvěděli, ze sestra rok uziva pervitin. Zjistili jsme to vlastne, az kdyz mela toxickou psychozu a myslela si, ze nas sousedi, chteji zabit. Odvezli ji do Bohnic, kde stravila 19 dni, pak ji na dobre slovo pustili. A ted se scénář opet opakoval,ale zacala byt ta psychoza horsi nez predtim, uz jsme meli strach, ze nam neco udela. Odvezla jsem ji do Bohnic.
Moje otázka zni, ty pocity pronasledovani ma hlavne v byte, kde bydli sama. Myslite, ze pomuze, kdyz ji najdeme nový podnajem az se vrati z lecebny? Nebo si ji mame nastehovat k nam do domu? Z toho mam ale obavy protoze mam male miminko.
Vim, ze musi chtit se lecit a my s tim nic neudelame, jen mne zajima jestli zmena bydlení necemu pomuze. Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Didi, zdravím Vás,
díky za důvěru, je fajn, že máte o sestru starost a záleží Vám na ní. Stejně fajn bude, když nezapomenete na svůj život.
Nepíšete, kolik let sestře je, co pro ni bude nejlepší s minimem informací netuším. Nevím jak dlouho, ani jak často pervitin, nebo možná další látky užívá, neznám její, Váš, ani rodinný příběh a kontext. Dospělým lidem, kteří prošli léčbou závislostí, většinou nedoporučujeme návrat do prostředí, kde se jejich užívání návykových látek formovalo. Vaše sestra ale žádnou takovou léčbou neprošla, chápu správně, že byla z důvodu totální dekompenzace při opakované toxické psychóze hospitalizovaná v psychiatrické nemocnici a poté, co se dostala z nejhoršího, podepsala reverz? Obávám se, tím problémy a potíže nekončí, ať už se, jako rodina rozhodnete jakkoli.
Pokud máte zájem Vy a především Vaši rodiče a zbytek rodiny, být skutečně užiteční, měli byste táhnout za jeden provaz. Jestli jste z Prahy, nebo oklí, doporučuji Vám zavolat do specializované bezplatné Poradny pro rodinu a domluvit si termín osobní konzultace. Zkušení odborníci rodině doporučí konkrétní kroky, jak postupovat a jakým chybám se rozhodně vyhnout. Zároveň se dozvíte, jak se lze pokusit podpořit motivaci sestry k pozitivním změnám, bez které se těžko cokoli k lepšímu změní.
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Pokud žijete ve vzdálenější oblasti, napište, v jakém, nebo políž kterého většího města žijete, rádi Vám kontakty na odborníky v dosahu, poskytující bezplatné služby tohoto typu obratem pošleme. Jak je můžete vyhledat sami, se dozvíte na našem webu, v rubrice Kontakty: https://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
https://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Jak se bude situace vyvíjet, záleží především na sestře, nejlepší pro ni bude svoje užívání i po odchodu z nemocnice řešit s odborníky.
Přeji Vám, sestře i celé rodině hodně štěstí,
držím palce, Amrit Sen.