Náhrada za Antabus
Enka
Dobrý den, manžel po prvním pobytu v léčebně abstinoval úspěšně 12 let, bez Antabusu. Po 12 letech znovu začal pít, druhý pobyt v léčebně, Antabus 2x týdně. Po roce a půl opět cítit z alkohol, zatím není zcela opitý, ale nevydrží si nedat. Bohužel s tím evidentně nechce zatím nic dělat, bohužel má falešný pocit, že to má pod kontrolou a potřetí na dno nespadne.. Jde o to, že přede mnou stále užívá Antabus. Nezastaví ho to. Nemá na něj asi dost silný efekt. Co dál? Dochází na psychiatrii, kam jde v lednu. Bylo by lepší kdyby mu lékař předepsal jiný lék, např. Selincro? Předpokládám, že užívat nadále Antabus nemá smysl, pokud nechce s pitím přestat. Také by mě zajímalo, jak dalece a jak rychle by mu tato kombinace zničila zdraví. (krom Antabusu užívá ještě antidepresiva- Sertralin a Trittico), a léky na tlak.
děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Enko,
děkujeme za dotaz. Doporučila bych manželovi, aby raději Antabus nepřepíjel, jelikož to má nepříjemné dopady na zdravotní stav i vzhledem k tomu, že užívá muž léky na tlak. Organismus může na užití obou látek reagovat pocitům mravenčení a dušnosti, zrychlený pulsem, kolísáním tlaku, zrudnutí v obličeji, pocitům na zvracení až zvracení, znecitlivělostí v končetinách, kolapsovité stavy, bolestmi hlavy, potíže s dýcháním. V dlouhodobém důsledku užívání léků a alkoholu má samozřejmě negativní dopad na funkci jater a ledvin a dalších vnitřních orgánů. Po psychické stránce se spíše dostává člověk do depresivnějších stavů. Určitě by bylo dobré, aby o tom věděl jeho psychiatr a uzpůsobil mu medikaci. Variantou by mohl být lék Selincro, jak píšete, které by mělo mít efekt snížení chuti na alkohol, a tedy i snížení množství vypití alkoholu. Chápu Vaše obavy o muže, kdy nemá náhled na svou situaci s alkoholem. Nevím, zd aby se dal přesvědčit, abyste šli k psychiatrovi společně, aby mohl slyšet muž i psychiatr Váš pohled na situaci, protože to ovlivňuje společné fungování v rodině.
Pokud by to okolnosti nedovolovali, doporučila bych Vám vyhledat podporu samostatně a nezůstávat na to sama.  Fungují poradny pro rodinné příslušníky a blízké, kde mají možnost si ujasnit pro sebe situaci a co mohou podniknout dále. Je možnost přijít i společně s manželem.  V Praze funguje Poradna pro rodinu SANANIM z.ú.,
viz odkaz https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Časový rozsah:
Pondělí: 9:00 - 19:00
Úterý: 9:00 - 17:00
Středa: 9:00 - 17:00
Čtvrtek: 9:00 - 17:00
Pátek: 9:00 - 15:00
Adresa: Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1
Mobil: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Případně Vám můžeme poskytnout odkazy na podobná zařízení v místě bydliště, pokud napíšete okres bydliště. Přeji, ať se zadaří najít řešení k společnému fungování.
Za poradnu
HS