intoxikace alkoholem a marihuanou
Maru
Dobrý den, můj muž se pravděpodobně přiotrávil alkoholem a marihuanou (konzumace alkoholu 3 dny po sobě, marihuanu si dal včera, není na ni zvyklý). Popisuje vtíravé myšlenky, zmatenost, úzkost, nespavost. Je možná nějaká akutní pomoc?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
dotaz jste psala před dvěma dny, předpokládám tedy, že už je muži lépe.
V podobných situacích je dobré zachovat klid a chladnou hlavu, nechat dotyčného odpočinout a vyspat, pokud se to nedaří, alespoň zůstat v klidu a v prostředí, které je dotyčnému příjemné a kde se cítí bezpečně, dělat příjemné a klidné věci, popíjet meduňkový čaj a vyhnout se jakýmkoli dalším návykovým látkách, ideálně i čemukoli stimulačnímu (tedy i energydrinky, kafe aj.). Často pomáhá se vypovídat. Nemá cenu v tu chvíli nic řešit, dramatizovat, pouštět se do konfliktů a hádek. Nicméně je zcela na místě se k situaci vrátit později a probrat, co se to vlastně stalo a co to znamenalo.
Pokud se situace nelepší a dotyčný je zmatený, úzkostný a nespí, je na místě vyhledat lékaře a popravdě mu říct, co se stalo. Ten situaci vyhodnotí, dotyčného prohlédne po zdravotní stránce a rozhodne o dalším postupu.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.