kokain
Liv
Partner ke konci měsíce změnil chování. přes den má takovou nijakou náladu, pak odejde domů a za hodinu se vrátí a je jak vyměněnej... má energie na rozdávání, pořád někde chodí...nebo dělá něco s rukama, nohama... neposedí...v minulosti užíval x-let pervitin, teď tvrdil, že je čistý, ale vím, že 14 dní zpátky měl kokain - šńupal. prý jen jednou... já se ale bojím, že u něho zůstal, jeho chování se změnilo... je víc "sobecky" stará se hlavně o sebe, má výkyvy nálad..současně ale spí, normálně jí... testovat ho nechci, bojím se ztráty důvěry, vím, že kamarádovi lhal o tom, že si dal kokain... mě tvrdí, že v ničem nejede, ale změny nálad z depky do happy světa a naopak mi vysvětlit nechce... když se ho zeptám, jestli si něco dal, hned se naštve a křičí, že mu nikdo nevěří... nevím jak zjistit pravdu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Liv,
děkujeme za dotaz a Vaši důvěru. Chápu Vaše obavy i nejistotu v tak náročné situaci, je dobře, že píšete. Dokud si Váš partner sám nepřipustí problém a nepřizná ho někomu dalšímu (třeba i Vám) a nezačne ho řešit, nemůže se bohužel, k lepšímu změnit nic. Bohužel neexistují univerzální rady a postupy, které by situaci nějak vyřešily. Píšete, že je náročné s ním o tom hovořit a máte také pravdu, že testování na drogy by mohlo narušit důvěru mezi vámi. Dle toho, co popisujete se zdá, že Vám partner lže (nedokážu však posoudit). Otázkou také je, co byste si s výsledkem počala.
Ideální by bylo zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace, podporu, pomoc a další bezplatné služby, které lze poskytnout i anonymně, partnerům, rodinám a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky. Není nad osobní rozhovor.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe i přítele podniknout, jak s ním komunikovat, jaká pravidla nastavit a jakých chyb se rozhodně vyvarovat. Co je rovněž důležité, seznámí Vás s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám a případnému kontaktu s odborníky.
ve Znojmě se můžete obrátit např. zde:
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Kontaktní centrum
Horní Česká 4, Znojmo, 669 02
Tel.: 777916270, 732625592, 778765885
www: http://www.znojmo.podaneruce.cz/
Stačí takto?
Přeji Vám mnoho sil a klidně ještě napište, pokud potřebujete. Jsme tu pro Vás!
S pozdravem,
Nikol Spůrová