Dotaz
Tyna
Mám manžela a už nevím co dělat aby byl zas normální . Máme 4 leteho syna a nechci aby ho takhle viděl. Přes týden nespí a o víkendu spí cele dva dny max je vzhůru 5 hodin za víkend . Nejde to s nim do dobrém ani po zlem a už jsem u nej našla několik pytliku a pořad mi lze ho oči ze nic nebere. Utratí dost peněz a vymlouva se ze je potřebuje na úplné nesmysli. Dokonce přišel i o řidičák na 10 měsíců. Je mu všechno úplně jedno ani sex už spolu nemáme a už skoro rok spí na gauci . Prosím o radu. Dekuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Tyno,
Děkujeme vám za dotaz. Je skvělé, že chcete se situací u vás doma něco dělat. Bohužel nemůžete zařídit, aby váš manžel s drogou přestal. Alespoň ne přímo. To může udělat jen on sám. Vy se ale můžete ve této situaci vymezit a postarat se o sebe a o syna. Bylo by na místě abyste začala navštěvovat poradnu pro rodinné příslušníky, kteří mají v rodině někoho závislého na drogách.Níže vám posílám kontakty na které byste se mohla obrátit. Případně se můžete obrátit na psychologickou nebo terapeutickou poradnu v Plzni. Ideální by ale bylo najít zařízení, kde pracují přímo se závislými a našla jste v něm oporu vy a časem třeba i váš manžel.
Ještě se vrátím k vašemu mailu. Ano váš manžel je pravděpodobně závislý na pervitinu a situace se mu začíná vymykat z rukou. Bylo by skvělé, kdybyste poradnu dokázali navštívit spolu. Společné řešení je vždy lepší než ultimáta. Ale bohužel ani bez nich se to nakonec nemusí obejít. Berte ohled na sebe a na syna. Obraťte se na poradnu a myslete na to, že to bude běh na delší trať. Nakonec ale může vše dobře dopadnout, váš manžel dá přednost vám a synovi před drogou a třeba se sám rozhodne pro léčbu. Nečekejte, ale na to, co udělá on, ale najděte si pomoc a podporu pro sebe.
Přeju vám hodně sil
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
Program následné péče
Kontakt:
Doudlevecká 71
Plzeň
www: https://www.cppt.cz/nase-zarizeni/program-nasledne-pece
e-mal: dolecovani@cppt.cz
Centrum duševního zdraví pro adiktologické pacienty
Kontakt:
Korandova 2927/14
Plzeň
www: http://www.ulice-plzen.com
e-mal: prijem@ulice-plzen.com, marketa@ulice-plzen.com, jakub.havlicek@ulice-plzen.com