Závislost na pervitinu
Učitelka
Přibližně po dobu 2 let syn opakovaně,nepravidelně užívá pervitin.Po každém odhalení slibuje,že už to bylo naposledy,nicméně se situace vždy opakuje.Nechová se agresivně.S drogami však přestat nedokáže.Má ženu,která ho již mnohokrát vyhodila z bytu,ale vždy ji uprosil a přemluvil.Je tato situace řešitelná...a jak?Děkuji za odpověď...

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za důvěru a Váš dotaz. Z toho, co popisujete nejste v jednoduché situaci. V první řadě by bylo asi fajn, abyste vyhledala odbornou pomoc Vy sama či partnerka Vašeho syna, případně Vy dvě společně a celou situaci probraly osobně. Píšete, že Váš syn užívá pervitin. Vždy slíbí, že užívat nebude a celá situace se opakuje. Aby bylo možné se v tom lépe vyznat, bylo by potřeba doptat se na spoustu detailů.
Na konzultaci můžete probrat možnosti, jak můžete zkusit posílit motivaci syna, aby vyhledal odbornou pomoc. Kolegové Vám také mohou poskytnout rady, čeho se naopak v této situaci vyvarovat, co je vhodné nedělat a jak si zdravě nastavit vlastní hranice v pomáhání a řešení jeho léčby „za něho". Je důležité myslet na sebe, své zdraví, duševní hygienu a bezpečí. Jedině tak, pak můžete být dobrou oporou pro Vašeho syna.
Pokud by Váš syn měl motivaci, může docházet na podpůrné ambulantní poradenství do některého z kontaktních center nebo adiktologické ambulance. V těchto zařízeních mu mohou pomoci a zajistit vhodný typ léčby a také na to nebudete sama.
Pokud byste měla zájem, můžete se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodinu, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete zde: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/.
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete. Jsme tu pro Vás!
Přeji hodně sil.
S pozdravem,
Nikol Spůrová