Synova zavislost
Klarka
Dobrý den,syn se přiznal že bere drogy...nevím jaké ale nepicha si. Je rozhodnutý že se bude léčit,ale protože má rodinu a nechce ji víc ohrozit finančně,tak to chce zkusit ambulantně.chtela bych se zeptat jaky je postup a jak je to časově, hodně to spěchá.Moc děkuji za odpověď.Sara

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, Sáro,
ohledně ambulantní léčby je možnost se obracet na adiktologická zařízení- ambulance nebo denní stacionáře. V Praze je více možností, kam se může obracet na ambulantní léčbu.
Buď v rámci SANANIMu je možnost využít https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/stacionar/ nebo https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/, zde je však delší pořadník.
- Klinika adiktologie při VFN : https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/odborne-ambulance/
https://ondrejov.cz/lecba-zavislosti/skupinove-terapie/motivacni-skupina
To jsou některá zařízení poskytující tyto služby v Praze, ale je jich samozřejmě daleko více i včetně zdravotnických ambulancí, psychologických poraden, soukromých zařízení, kde by si musel hradit léčbu. V neziskových organizacích nebo státních zdravotních zařízení je léčba hrazena přes zdravotní pojištění.
Pokud byste chtěla pomoc, informace, jak se k tomu postavit a jednat dále, sama pro sebe, tak se můžete objednat na konzultaci do Poradny pro rodinu https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/. Nejdříve se jim ozvěte telefonicky, aby měli prostor a čas se Vám věnovat.
To samé by měl udělat i syn, ať koukne na odkazy zařízení a zde jsou podmínky vstupu, informace k léčbě a pomoci. Většinou je to však také k telefonickému objednání se předem.
Pokud byste Vy nebo syn potřebovali další informace, napište opět. Případně využijte naší Poradenskou linku  +420 602 666 415 (pondělí - pátek, 13:00 - 17:00), zde by Vás mohli nasměrovat také na příslušná zařízení.
Držím palce synovi a přeji Vám oběma poklidný adventní čas
HS