Zákaz závislého styku s dětmi
Blanka
Dobrý den,můj syn je dlouhodobě závislý a momentálně žije s manželkou a dvěmi dětmi (7 let a necelé 2 roky). Mladší dítě je jeho vlastní, starší vyzeněné. Jako babička mladšího mám obavu,že můj vnuk žije v nevhodnem prostředí. Potřebovala bych radu,kam se obrátit ohledně dětí - na OSPOD? Manželka syna není závislá,ale řeší to jen se mnou. Děkuji moc za jakoukoliv radu.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Blanko,
moc díky za Váš dotaz.
Věřím, že vědomí toho, že Váš vnuk vyrůstá v prostředí, kde je jeho otec závislý, Vás velmi znepokojuje. Samozřejmě je možné, v případě, kdy máme dojem, že dochází k ohrožení řádné péče o dítě, kontaktovat OSPOD. Určitě bych ale nejdříve doporučovala celou věc zkonzultovat s matkou dětí. Zásah OSPODu nemusí být pro každého úplně příjemným zážitkem, přece jen jde o razantní zásah do rodiny. Pokud by bylo možné, mluvila bych se snachou o tom, jak vidí situaci ona, jak jako rodina fungují, zda ona vnímá, že děti jsou v ohrožení (jsou přítomny u hádek, vidí otce pod vlivem apod.). Nevím také, zda se dá o všem mluvit s Vaším synem, stanovit jasná pravidla společného fungování apod.
Každopádně bych Vám i Vaší snaše doporučila vyhledat adiktologické zařízení, které poskytuje podporu blízkých lidí se závislostí. Tam můžete vše probrat, hledat možná řešení a další cesty, které by vám co nejlépe sedly.
V Praze Vás mohu odkázat na Poradnu pro rodinu https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/, pokud by pro Vás byla Praha daleko, zkuste se na ně obrátit po telefonu či e - mailu, určitě Vám doporučí zařízení ve Vaší lokalitě.
Pokud bych Vám mohla ještě nějak pomoci, napište, ráda odpovím.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná