Syn a drogová závislost
Lucie
Dobrý den, náš syn je drogově závislý už několik let. Je z něj bezdomovec. Několikrát se chtěl léčit, ale nepovedlo se. Teď se chce opět léčit, byl osobně v CNS Centru v Třinci. Lékař mu řekl, že má zavolat další den primáři Polednikovi. Když dnes volal, sestřička řekla, že je na vizite, ať zavolá za 15 minut. Po několika pokusech se dovolat, sestřička řekla, že lékař nemá čas a jestli je to akutní. Syn řekl, že je to akutní. Sestřička opět řekla, že si má zavolat další den, nebo ať přijde osobně, ale že neví, jestli na něj lékař bude mít čas a že mají plno, takže ho nemají kam dát. A já se ptám...kam se máme obrátit? Když se syn chce léčit a aby dostal rychlou pomoc? Sám to nezvládne a k drogám se zase vrátí. Prosím Vás, můžete mi poradit? Moc Vám děkuji za Vaši odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Lucie,
Vaše situace není jednoduchá a já naprosto chápu, že musíte být už vyčerpaná. Pokud se váš syn chce opravdu léčit, do léčby se jistě dostane. Píšete, že je závislý už několik let. V tomto případě by bylo jistě na místě zvolit delší typ léčby, než nabízejí klasické léčebny. Tam bývá většinou 3měsíční léčba. Váš syn by měl absolvovat tuto základní léčbu a potom z ní pokračovat do další léčby v komunitě, která trvá okolo jednoho roku. Po ukončení léčby v komunitě se ještě doporučuje docházet na ambulantní doléčování. Ano je to dlouhé, ale jen potom může léčba přinést žádané výsledky.
Pokud jste neměli dobrou zkušenost s Třineckým zařízením, doporučila bych vám například domluvit si s recepcí mailem nebo po telefonu termín konkrétní schůzky, aby lékař s vaším synem počítal a on ho nemusel nikde honit po chodbách. Pokud byste stejně nebyli úspěšní zkuste jiné zařízení, kontakt Vám posílám níže.
Kontaktní a poradenské centrum Frýdek-Místek
Kontakt:
Malé náměstí 104
Frýdek - Místek
www: http://www.renarkon.cz
e-mal: kpcfm@renarkon.cz
Váš syn se zde může informovat o vhodné léčbě s návazností na léčbu v komunitě. Určitě bych vám také doporučila abyste vyhledala vhodnou pomoc pro vás, případně pro zbytek vaší rodiny. Závislost nepostihuje jen jednu osobu v rodině, vy tím, jak je na tom vás syn také trpíte. Existují poradny a skupiny pro rodiče, jejichž děti jsou závislí na drogách. Psychicky vám to může pomoci. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit napište nám u jakého většího města bydlíte a my pro vás kontakty vyhledáme.
Přeji vám hodně sil
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková