Partner na drogách
Evka
Dobrý deň
Som s priateľom 2 roky.
Viem že v minulosti respektíve príležitostne bral kokain na párty sem tam odkedy sme spolu na párty prestal chodiť daval si príležitostne na firemných akciách (je na manažérskej pozícii a teda hovorieval že utvrdzuje partnerské vzťahy )
V lete po jednej z akcii po dlhej dobe som našla na sedačke “sklenku “ čo z neho vypadla
Konfrontovala som ho s tým a tvrdil ako inak ze to sa k nemu nejako dostalo.
Odvtedy mám bud paranoje ale v poslednej dobe nemáme žiadny intímny život absolútne sa ma nechytí skúšala som hocičo a teda nakoniec aj navrhla rozchod ak ho teda nepritahujem skúšala som sa s ním porozprávať normálne rozumne ze sa nič nedeje ze sa to stáva on nieje na takéto debaty a teda vraj len preháňam potom som si ho začala viac všímať a toto všetko pripisujem drogám v posteli sa ani nestretneme, do rana hra alebo pracuje občas počujem zapaľovač zo záchoda v drogách znalosť nemám niečo som čítala ale neviem co tam fajčí ak hra ,v takých kratších intervaloch (o peniaze núdzu nemá ) inak je zdravý nebýva nikdy chorý je pekný o seba sa stará zuby pokazené nemá nadmerne sa potí stále mu je teplo stále skupuje nejaký nábytok je hyperaktívny náladový ,nemôžem doma variť lebo mu to smrdí, nemôžem sa ho chytať lebo mu to vadí. Viem ze berie drogy len neviem co konkrétne ale viem ze kokain ale v akej forme neviem ak je to krek je možné ze to nesmrdí a nieje cítiť? na pohľad inak nevyzerá vôbec jeho mame som jemne naznačila ze mám podozrenie ale viem ze k rodičom nemá úctu tá mi nepomôže a ani jemu nie neviem či to vzdať alebo sa mu snažiť pomoct.
Som z toho strašne vyčerpaná pretože ja sa snažím ale žiaľ viem ze on to neprizná a ak aj áno nebude to chcieť riešiť je to jeho” životný štýl “
Dakujem za radu pomoc pripadne identifikovať čo to berie.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Evko,
děkujeme za Váš dotaz. Z toho, co popisujete je jasné, že to nemáte s partnerem jednoduché. Je to složitá situace a obávám se, že její řešení je nad rámec této webové poradny. Bohužel ani takto na dálku neumíme určit, zda a jaké látky užívá.
Bylo by fajn ho zkusit namotivovat, abyste spolu zašli do nějaké odborné služby, kde Vás mohou podpořit ve vzájemné komunikaci. Případně se na odborníky můžete obrátit Vy sama a celou situaci s partnerem probrat. Kolegové Vám rádi poskytnou podporu (určitě si ji zasloužíte) a informace k tomu, jak můžete dále postupovat a jak ideálně partnera motivovat odborné služby navštívit.
Víte, kam se obrátit? Jednou z možností jsou odborné adiktologické služby, kteří pracují s blízkými osobami závislých. Pokud napíšete, odkud jste, rádí Vám nějaký kontakt na službu poskytneme.
Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás dostupná, můžete se obrátit např. zde:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Tel.: +420 284 824 234
+420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Držím Vám moc palce a určitě ještě napište, pokud potřebujete.
S pozdravem,
Nikol Spůrová