Mluvení pro sebe
Ruzena
Dobrý den mám bratra který užíval pervitin za neplacení alimentů na dítě + další přestupky šel do vězení na 2roky po 2 letech ho propustily a on hned byl ve stavu že si povídá sám pro sebe nesmysli když se ho zeptáme na koho mluví vymýšlí si neví ani co říká nevíme co máme dělat. Usnul a kdyby si dal nějakou návykovou látku tak by nemohl spát pokud tomu rozumím ale on usnul a i ze spaní mluví celou noc i přes den to dělá můžete vmi zkusit vysvětlit co s ním může být? Drogám nerozumím 😔 děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Růženo,
děkujeme za důvěru a Váš dotaz. Chápu, že se v situaci vašeho bratra nelehko orientuje.
Bohužel takto přes internet nelze určit, příčinu potíží vašeho bratra. Mohlo by se jednat o následek intoxikace, tzv. toxickou psychózu, která může po několika hodinách až dnech abstinence sama odeznět. Někdy se může rozvinout v dlouhodobé potíže a je třeba je medikovat. Bohužel, abychom cokoliv předvídali, na to máme málo informací.
Určitě by bylo vhodné zkusit bratra nasměrovat na nějakou odbornou službu, kde jeho stav zhodnotí, ideálně psychiatrie.
Také bych Vám doporučila obrátit se přímo na naši Poradnu pro rodinu na Praze 1 (pokud máte Prahu v dosahu) a v osobním kontaktu více a konkrétněji zkonzultovat vše, co je aktuálně třeba. Kolegové Vám podají dostatek informací a podpoří Vás. Toto zařízení nabízí bezplatné služby, jen je třeba se do poradny předem telefonicky objednat.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
V případě, že by se situace vyvinula, tak že by byl bratr nebezpečný sám sobě či okolí, neváhejte a ihned volejte rychlou záchrannou službu (155).
Přeji Vám vše dobré a budu ráda, když napíšete, jak se situace vyvíjí nebo jste potřebovala cokoliv dalšího.
S pozdravem,
Nikol Spůrová