Marihuana
Katka
Manzel somnsa skoro rozisla pretoze fahcil marisku uz v takej miere ze sa stal natom zavysli.Dokonca sa mi proznal ze ked nemal trabu tak sa sfetoval.Odisla som od neho.A dala som mu sancu aby sa isiel liecit.Vratila som sa lebo mi slubil ze sa pojde liecit,a s travou skoncuje aj s pikom.Ale zatial ziadna liecba,doma sice som ho este nevidela fajcit,ale myslim si ze v praci fajci.A raz som citila aj doma na balkone pach s travy.Takze co snim?Je to strata casu s nim byt?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Katko,
krásně jste zachytila ten moment, kdy jste dala muži ultimátum, ale ne jen že ho nejspíš nedodržuje on, ale nedodržela jste ho ani vy sama - vrátila jste se k němu, aniž by jakoukoli léčbu podstoupil. Prostě něco slíbil a vy jste si možná i přála, aby to byla pravda, a tak jste se vrátila.
Nevím, jestli je to ztráta času, ale je vidět, že ultimáta, která člověk nedodrží, nemají smysl. A ikdyž moc dobře rozumím tomu, že vám možná na muži záleží, a že byste si moc přála, abyste byli spolu, nestačí sliby ... chtějte činy a vytrvalost. Neskákejte na první slib a pár lepších dní. Nespěchejte pokud jde o to uvěřit, dejte si čas.
Kdyby to jen trochu šlo, najděte si někoho, s kým můžete o všem mluvit a kde byste mohla reflektovat, co se děje. Napadá mě, obrátit se na poradnu pro blízké uživatelů drog. Tam byste mohla mluvit otevřeně, bez obav z odsouzení nebo rychlých rad, že máte odejít. Prostě byste tam měla po boku někoho, kdo s vámi projde pro a proti a společně budete hledat další kroky a řešení. Co vy na to, dávalo by vám to smysl? Pokud ano, v Praze byste mohla zkusit obrátit se na naši Poradnu pro rodinu. Ale i v každém větším městě v ČR je adiktologická ambulance, kde vám poradenství nabídnou ... diskrétně a zdarma, stačí zavolat a objednat se. Nebo jste ze Slovenska? A víte, kde tam hledat pomoc a podporu?
Budu ráda, když se ozvede a napíšete, jestli vám byla odpověď aspoň trochu užitečná.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.