Jak distat syna od drog
Dada
Dobrý den, mému synovi je už 45let.Drogy užívá dlouho 20let pervitin, občas i opaty. Nepeacuje živím ho já. Bojim se vyhodit ho na ulici, ani by se nenechal. Ale poslední dobou začíná být agresivní, zlý. Když o tom spolu mluvime říká, že by i rád přestal a lecil se. Ale d
o leceben je dlouhá čekací doba.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Dada,
děkujeme za důvěru a Váš dotaz. Z toho, co popisujete nejste v jednoduché situaci. V první řadě by bylo asi fajn, abyste vyhledala odbornou pomoc Vy sama a celou situaci probrala osobně. Píšete, že Váš syn užívá přes 20 let, začíná být agresivní a máte strach. Aby bylo možné se v tom lépe vyznat, bylo by potřeba doptat se na spoustu detailů. V každém případě je dobře, že situaci řešíte, protože si nezasloužíte žít v takovém prostředí. Je důležité, abyste opečovala především sama sebe a zajistila si vlastní bezpečí.
Na konzultaci můžete probrat možnosti, jak můžete zkusit posílit motivaci syna, aby vyhledal odbornou pomoc. Kolegové Vám také mohou poskytnout rady, čeho se naopak v této situaci vyvarovat, co je vhodné nedělat a jak si zdravě nastavit vlastní hranice v pomáhání a řešení jeho léčby „za něho". Je důležité myslet na sebe, své zdraví, duševní hygienu a bezpečí. Jedině tak, pak můžete být dobrou oporou pro svého syna.
Rozumím tomu, že chcete, aby Váš syn nastoupil někam ihned a rychle se vyléčil. Je pravda, že to bývá běh na dlouhou trať. Bohužel většina zařízení má čekací doby k nástupu a vedou si pořadníky. Čekací doba bývá odlišná dle typů zařízení a nemáme aktuální informace o jednotlivých službách. Je zapotřebí opakovaně služby kontaktovat, někdy se termíny uvolní dříve.
Pokud by Váš syn měl motivaci, může do doby nástupu docházet na podpůrné ambulantní poradenství do některého z kontaktních center nebo adiktologické ambulance. V těchto zařízeních mu mohou pomoci a zajistit vhodný typ léčby a také na to nebudete sama.
Pokud byste se dostala do situace, kdy jste měla obavy o sebe nebo někoho jiného v rámci agrese vašeho syna, neváhejte volat policii ČR.
Pokud byste měla zájem, můžete se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodinu, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete zde: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/.
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete!
Přeji hodně sil.
S pozdravem,
Nikol Spůrová