Jak pomoci synovi vratit se do normálního života
Tara
Syn 23 let užívá marihuanu a pervitin (šňupe).Měl práci s ubytováním 4 roky bydlel sám. V březnu se vrátil domů protože ho z práce vyhodili a od března se to nás jenom sype. Nechodil do práce, protože prý zaspal ,tak tam raději nešel, vzali mu řidičák za řízení pod vlivem návykové látky.Snažila jsem se mu pomoci všechno vyřídit a hlavně,aby začal fungovat, protože je mu všechno úplně jedno co slíbí to nedodrží úplně se mu změnila povaha,připadá mi úplně mimo a paranoidní, podle mě má i psychické problémy, když jsem s ním o tom mluvila, tak si je toho vědom, ale nic s tím nechce dělat jemu úplně všechno jedno má takové řeči, jako ,že se raději zabije než žít v takovém z.......m světě atd...chci mu pomoci,ale nevím kde začít,kam se obrátit atd..

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Tara,
děkujeme za důvěru a Váš dotaz. Z toho, co popisujete nejste v jednoduché situaci. V první řadě by bylo asi fajn, abyste vyhledala odbornou pomoc Vy sama a celou situaci probrala osobně. Píšete, že Váš syn užívá marihuanu a pervitin, v poslední době se zhoršila jeho sociální situace i duševní stav. Obávám se, že řešení je nad rámec této poradny. Sama jste už leccos zkusila, ale syn aktuálně pomoc odmítá.
Na konzultaci můžete probrat možnosti, jak můžete zkusit posílit motivaci syna, aby vyhledal odbornou pomoc. Kolegové Vám také mohou poskytnout rady, čeho se naopak v této situaci vyvarovat, co je vhodné nedělat a jak si zdravě nastavit vlastní hranice v pomáhání. Je důležité také myslet na sebe, své zdraví a duševní hygienu. Jedině tak, pak můžete být dobrou oporou pro svého syna.
V Českých Budějovicích se můžete obrátit např. zde:
PREVENT 99 z. ú.
Ambulantní program
Františka Ondříčka 1088/2, České Budějovice, 370 11
Tel.: 725 708 078
www: http://www.prevent99.cz/ap/
Zde Vám také zasílám odkaz na informace z naší poradny, které by se mohly hodit: https://drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Přeji Vám hodně sil!
Za poradnu,
Nikol Spůrová