Problémy se synem
Jana
Dobrý den, náš syn, kterému je 34 let posledních 5 let většinou nepracuje, výdrží tak týden a vyhodí ho,i když to popírá na vině jsou drogy,nyní i přišel o řidičský průkaz, pervitin se potvrdil, stále slibuje, že se zlepší,že se snaží..,ale realita je jiná.. nechá se živit, neuklízí po sobě, když nalehame ať jde pracovat tak začne křičet, brečet, háže věcmi..2x se pokusil vyskočit z okna..,byla to spíše demonstrace,ale bylo to strašné..,s manželem jsme už zoufalí, nechápeme proč si tak ničí život,je vyučený,pracoval od vyučení 9 let..vydělával si ,s penězi moc nevycházel,ale říkali jsme si,že je mladý..Nyní je situace taková,že před Vánocemi ho opět vyhodili,on nám to zatajil,i když jsme měli podezření,tak se cítil uražený,že mu nevěříme..,ale jeho chování nás utvrdilo,že si zase něco vzal..,dostal nějakou výplatu a nedal o sobě vůbec vědět...napsali jsme mu,že jestli nemá peníze na jídlo a bydlení,tak ať nechodí domů,bez reakce,tak jsme se rozhodli,že vyměníme zámek, protože jsme nechtěli opět se sním hádat a také nás několikrát okradl.Az mu došli peníze tak se ozval, tentokrát jsem se s ním sešla mimo domov,nabídla mu ať se jde léčit, souhlasil,odvezli jsme ho tam a druhý den byl doma.. Tentokrát jsme byli tvrdí a řekli, že s námi bydlet nemůže,zaplatili jsme mu ubytovnu a řekli ať si najde práci s ubytováním,má taky zaplatit pokutu,chtěl ať mu to zaplatíme,ale odmítli jsme to,už jsme za něho zaplatili 300000,říkali jsme si,že ho to třeba donutí najít si práci,má podmínku,boji se vězení...Uplynul měsíc,práci nemá,z nějakého důvodu ho odmítli už na ubytovně...je to stále dokola...nyní mi psal, že je v lese,že je špinavý,že má jít na pohovor,ale nemá peníze na autobus .nabídla jsem mu opět ubytovnu, domů se ho už bojím vzít,aby zase nás psychicky nevydiral..nevím jestli mluví pravdu,rádi by jsme mu pomohli,ale to už vše bylo tolikrát..,nevíme ,jak dál postupovat,poradíte nám, děkuji

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
říkám si, kolikrát synovi ještě pomůžete. Zdá se, že Vámi pěkně manipuluje, citově vydírá, nic moc nedělá a Vy se stále snažíte, aby něco změnil. Jak zjistíte, že mluví pravdu? Zatím vše, co se zdá udělal, neodpovídá tomu, co říkal. Tak zde máte možná odpověď.
Z toho, co popisujete, bych řekla, že Váš syn užívá návykové látky. Jeho životní cesta má spíše sestupnou tendenci, o léčení nemá zájem, práci si neudrží a ve svém věku není schopný se o sebe postarat.
Zkuste mu nabídnout podporu poté, co řádně ukončí léčbu. V toto chvíli mu Vaše pomoc, kterou mu poskytujete, moc nepomáhá.
Posílám Vám kontakty na pomoc a podporu pro Vás, na www.drogy-info.cz najdete podle místa bydliště adiktologickou ambulanci nebo poradnu pro blízké.
Za Poradnu, Dana Pěčová