Nasledky
RS
Dobry den...syn užíval téměř 10 let pervitin s kombinací s marihuanou..1 rok abstinuje svévolně..ke vsemu se priznal a rekl co bylo..je mu 33 let..vzala jsem ho do psychiatrické ambulance..viděla jsem že neni neco v pořádku bohužel..priznaky schizofrenie, paranoidní stavy,obcas bludy mluvil až legrační, vztek,plac ..radost ze přestal, ale nasledky jsou tragické se mi zdá..sli jsme do psychiatrické ambulance..dostal antidepresiva..zdá se mi ze stav se spise zhoršil, ale jinak..je sice klidnější a natlumeny, ale deprese se jeste zhoršila..pláče a je těžce depresivní..lekari s tím nechtějí mit moc společného..chtěla bych mu pomoci,bojujeme s tím cela rodina roky..a kdyz konečně prisel sam tak nevím co dál a kam se obrátit...už nepotrebuje odvykaci léčbu, ale asi vyřešit následky...ambulantní lékaři davaji ruce pryč...děkuji R.S.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
jestli tomu dobře rozumím. Psychiatr, který přijal syna do péče, zamedikoval ho, tak nyní nechce řešit tuto situaci? Je potřeba se opakovaně na psychiatra obrátit a sdělit mu, co se synem děje. Probrat další možnosti. Možná by v této fázi syn potřeboval hospitalizaci k nasazení a ověření efektivní medikace, ale opravdu je to obtížné takto na dálku dávat doporučení. Proto odkazuji na psychiatra, který už syna viděl a měl by zhodnotit stav po nasazení medikace a další postup.
Další variantou je možnost zajištění si péče jinde a od současného psychiatra si vyžádat lékařskou zprávu. Nevím, jak v místě Vašeho bydliště máte tyto možnosti? Určitě bych doporučila využít odborníka, který i má zkušenosti s léčbou závislostí. Ideálně psychiatr adiktolog. Někdy fungují tito psychiatři při adiktologických ambulancí. Syn může využívat i variantu docházení do psychiatrické ambulance a zároveň podpůrné adiktologické péče, kde by mohl mluvit o všech problémech nejen to, jak se cítí a zda medikace zabrala. Pokud byste potřebovali, napište místo bydliště a pokusíme se Vám dát kontakt.
Určitě Vás chci podpořit v aktivním jednání, když vnímáte, že situace se synem není v pořádku.
Za Drogovou poradnu
HS