Rozdil v učincích
marcusgold
Dobry den. Muj syn (22) byl s kamarady po party v jednom baru, kam si zavolali znameho dealera a chteli po nem extazi. Ten jim rekl ze extazi nema, ale ma holandsky speed a rekl jim , ze je to jako extaze.Syn se ho jeste zeptal, jestli to neni pervitin a dealer odpovedel ze urcite neni. Podal synovi malou krabicku a ten z ni odsypal do sveho čaje. Dealer rekl ze odsypal vice nez mel a ze to bude drazsi a vybral od nich 2000kc. Prvi se napil muj syn a rekl , ze je to moc horke. Pak to stejne udelal druhy kluk a pak sklenici vzal treti a vypil ji do dna. Po cca 30 min zacal mit ten treti problemy s chuzi a videnim a pote byl prevezen do nemocnice, kde po 6 hodinach zemerel.Muj dotaz: Je rozdil v davkovani speedu (amfetaminu ) a pervitinu (metamfetaminu )? Zabilo by stejne mnozstvi amfetaminu toho kluka? Dle znal.posudku pozil zemrely mladik necele 2 gramy kvalitniho. pervitinu.Existuje nejaka literatura , ktera uvadi jine nasledky a davkovani techto dvou latek?Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den.
Omlouvám se za pozdější odpověď. Není jednoduché takto definovat odlišnosti dávkování obou látek a sdílet nějaké hypotézy. Následky mohou být u obou látek stejné. Záleží na faktorech čistoty drogy, zdravotním stavu experimentátora či uživatele, dávky užívané látky, případně užití s dalšími látkami atd.
Pokud si dal 2 gramy kvalitního pervitinu, tak riziko úmrtí bylo velmi pravděpodobné. V tu chvíli je to pro organismus, který není zvyklý na tak vysokou dávku, šok a dle toho reaguje. Mohly nastat komplikace s metabolismem jater, které nestíhali dostatečně zareagovat případně selhání kardiovaskulární systému. Dalším faktorem úmrtí může být i zdravotní stav kamaráda, ať léčenými nebo nediagnostikovanými, tedy skrytými vadami. Zátěž srdce po užití pervitinu je extrémní. Vedle somatických obtíží mohou nastat obtíže duševní- toxická psychóza apod.
Bohužel nejhorší je výsledek- smrt kamaráda. Syn nyní bude potřebovat zřejmě Vaší podporu a případně možnost popovídat si s odborníkem o této traumatické zkušenosti. Chápu, že mu chcete pomoci, ale zkuste dokazování nechat znalcům a spíše si zajistit psychologickou pomoc a poradenství. Je to těžká situace pro všechny a nepodceňovala bych další průběh. Pokud byste potřebovali odkaz, ozvěte se a pokusíme se zprostředkovat kontakt.
HS