Jak odnaučit denni konsumaci marihuany
Cloe BK
Dobrý den,
Chlapec 19 let, zhruba 2roky kouří prakticky denně marihuanu. Vzhledem k tomu že víme jake to může mit nasledky pro takto mladeho chlapce, uz si nevime rady jak to s nim resit. Dnazili jsme se mu to vysvetlit, ale vypada to, ze je i na to hrdy. Marihuanu mu dodavaji pratele i zadarmo. Svoje penize nema. Platime mu jeho potreby primym nakupem.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Cloe BK.
Obávám se, že bohužel nelze pomoci někomu, kdo o pomoc nestojí a dokonce je přesvědčen o tom, že jí nepotřebuje. Navíc je Váš nevlastní syn již plnoletý, těžko ho budete k něčemu nutit. Je fajn, že jste s ním mluvili o následcích a rizicích. On vše zřejmě ví také, ale pokud zatím neměl obtíže, dost těžko s tím bude sám chtít přestat. To neznamená, abyste se vy s tím smířili. Určitě bych se vymezila vůči jeho fungování a ochraňovala se před chováním ovlivněným závislostí. Nevím, co znamená, že mu hradíte jeho potřeby přímým nákupem? Pokud studuje, má ještě nějaké povinnosti?
Řešení takovýchto situací bývá komplexní a zpravidla vyžaduje delší čas. Doporučuji vám navštívit osobně specializovanou poradnu na drogové problémy, kde vám pomohou nalézt konkrétní kroky k řešení vaší situace. Nejenom, že byste měli více prostoru při osobním kontaktu probrat vše podrobněji, také byste si mohli doplnit chybějící informace a poradit se jak vhodně postupovat dále a jak syna i lépe motivovat k nějaké pozitivní změně.
Zde je odkaz na blízká zařízení:
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-v-jihomoravskem kraji/
nebo https://www.renadi.cz/
Snad Vám bude má odpověď k užitku a pokud byste potřebovala něco doplnit, neváhejte napsat kdykoliv znovu.
Přeji dostatek trpělivosti a sil. HS