Alkohol sestra
Zuza
Dobrý den chtěla bych se zeptat zda jde aby šla matka na odvykací kůru i s dítětem dobrovolně,má sestra je závislá na alkoholu a potřebuje pomoc od zkušených odborníků tím já nejsem bohužel ale potřebuje mít u sebe své jednoleté dítě bez něj by to nezvládla děkuji mnohokrát

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Zuzo,
moc díky za Váš dotaz a za to, že hledáte pomoc pro Vaši sestru.
V České republice existují dvě terapeutické komunity nabízející léčbu matkám společně s dětmi. Obě se ale zaměřují na léčbu závislosti na nealkoholových drogách. Jednoduše řečeno: přijímají primárně zájemkyně závislé na nelegálních drogách, případně kombinaci alkoholu a nelegálních drog. Určitě ale stojí za to se na ně obrátit a zjistit si, zda by mohly Vaši sestru přijmout.
Jednou z komunit, která nabízí léčbu matkám s dětmi, je terapeutická komunita Karlov: http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Nástupy do komunity se neřeší přímo s nimi, ale prostřednictvím Denního stacionáře SANANIM. Můžete je zkontaktovat zde:
Kontakt pro zájemce o léčbu matek (otců) s dětmi:
frankova@sananim.cz, preslova@sananim.cz
tel.: 702 036 237, 220 803 130
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Další komunitou je terapeutická komunita v Podcestném Mlýně:
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/
Kontaktní osoba pro uchazeče o službu:
Bc. Jana Mátlová (sociální pracovnice): pondělí - pátek 9:00-15:00.
Tel.: +420 778 761 866, e-mail: socprace.tk@centrum.cz
Pak mě ještě napadá možnost, kterou nabízí Denní stacionář SANANIM. Matky s dětmi zde mají možnost  po dobu léčby ve stacionáři pobývat v  Dětském centru při Thomayerově nemocnici v Krči v Praze. Dochází pak do ambulantní 4 měsíční intenzivní léčby v Denním stacionáři, která probíhá ve všední dny od 8 do 16 a pod dobu léčebného programu se o děti stará personál Dětského centra. Matka přebírá péči vždy odpoledne, po návratu z léčby. Stacionář přijímá i klienty závislé čistě na alkoholu.
Můžete se obrátit na kolegy z Denního stacionáře, poskytli by Vám k této možnosti více informací.
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
Praha 7
nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - vchod se zvonkem přímo z ulice)
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Další možností je léčba v Psychiatrické léčebně Červený dvůr. Ta také nabízí možnost léčby matky společně s dítětem a to právě i pro maminky závislé čistě na alkoholu. Dnes jsem ověřovala, jak jsou na tom s kapacitou a tady je trochu problém, volné termíny budou mít až na konci tohoto roku. Jinak základní stabilizační léčba u nich trvá 2 měsíce, další pobyt v léčbě je pak na dohodě s lékařem a potřebách konkrétní klientky.
https://cervenydvur.cz/
Pro rychlou stabilizaci určitě stojí za to vyhledat nejbližší adiktologickou poradnu a pokusit se sjednat si alespoň individuální péči, než se podaří vyřídit intenzivnější formu léčby. Nejbližší adiktologickou poradnu naleznete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Snad pro Vás budou tyto informace užitečné. Zdravím Vás a přeji hodně sil a Vaší sestře, ať se jí podaří najít místo, kde se bude cítit dobře a kde jí pomohou.
Andula Novotná