Syn užívá disociativa a jiné drogy - prosba o radu
Dáša
Dobrý den, syn 21 let už dlouhou dobu experimentuje s užíváním fencyklidinu, kratomu, marihuany a nyní i LSD. To je jenom to, o čem vím. Poslední měsíce se situace začíná značně zhoršovat, už 3x skončil v nemocnici, protože byl po užívání drog mimo sebe, buď bezvládný nebo psychotický, léčit se odmítá, prý ho nebaví žít normální život a drogy ho baví... Jenže je na tom čím dál tím hůř, bydlí v bytě v domě svého táty, který se teď o něj stará, protože ho vyhodili ze zaměstnání, teď v pondělí ho propustili z nemocnice, od té doby je neustále mimo sebe na LSD, nic nejí, táta mu zabavil veškeré drogy co našel i platební kartu, aby si nemohl opatřovat další... Prosím o pomoc, radu, jak aktuálně a asi akutně pokračovat, takhle to dlouhodobě nemůže vydržet nikdo z nás. Vyhrožovali jsme synovi, že jestli se nepůjde léčit, bude muset z bytu odejít a žít si život tedy podle svého, souhlasil s tím a už si začal i něco hledat, ale teď po poslední hospitalizaci ( pondělí 6.6.) je víceméně stále mimo a na drogách, asi proto, abychom ho nemohli "vyhodit" z bytu. Už si opravdu nevíme rady, jak s ním dál a jemu je to evidentně jedno. Moc prosím o radu, jak v této situaci máme a můžeme my, jako rodiče, postupovat. Já, jeho matka, žiju u Liberce, otec se synem žijí v Brně. Moc děkuji za jakoukoliv radu....

Odpověděl: Markéta Kordová
Dášo, dobrý den,
podle toho, co popisujete, je situace opravdu vážná, pro Vás jistě vyčerpávající. Asi teď na dálku nevymyslíme jednoduchou radu, která by hned byla i účinná. Vždy jde o proces.
Doporučuji spojit se s odbornou pomocí a vše více a konkrétněji probrat v osobním kontaktu, ve kterém můžete být po dobu, dokud to bude třeba. Jak jsem již zmiňovala, je to proces, který může být i dlouhodobý. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog, poskytují poradenské služby i rodinným příslušníkům, a to zcela bezplatně, nebojte se jich využít. Nejenom, že doplníte informace, můžete se poradit, jak vhodně postupovat, jakých chyb se v dobré víře pomoci, vyvarovat, jak to všechno ve zdraví přežít, protože to vše, je jistě velmi náročné.
Vy se můžete obrátit sem:
Centrum ambulantních služeb Advaita
Rumunská 14/6
Liberec
Tel: 482 750 607, 603 829 730
Email: cas@advaitaliberec.cz
Provozní doba:
PO                 13,00 - 20,00 (od 18hod pouze po objednání)
ÚT, ST, ČT      10,00 - 20,00 (od 18hod pouze po objednání)
PÁ                  10,00 - 17,00
Může se stát, že se nedovoláte hned na poprvé (zejména po 18hod kdy pracovníci mají neobjednané konzultace), nenechte se odradit a zkoušejte to.
Centrum se nachází ve středu města Liberce. Od terminálu MHD (Fügnerova ulice) cca 5 min pěší chůze podél tramvajových kolejí směr Lidové Sady, mezi palácem Syner a křižovatkou na Šaldově náměstí. V budově dříve sídlil Červený kříž.
http://advaitaliberec.cz/programy/centrum-ambulantnich-sluzeb/
Otec, případně třeba později i syn, pokud by se ho podařilo namotivovat, zde:
Centrum terapeutické péče v Jihomoravském kraji, Podané ruce
Hilleho 5, Brno | +420 778 486 355 |  terapie.jmk@podaneruce.cz
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-v-jihomoravskem-kraji/
Mějte se zatím hezky, pokud budete potřebovat, klidně ještě napište.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová