Marihuana
Soňa
Prosím, jak postupovat při podezření na užívání drogy u dospělého syna. Je vysokoškolák, otec dvou dětí, kterému se rozpadl vztah. Delší dobu nemá trvalý pracovní vztah. Ve vztahu k matce při pokusu o pomoc je arogantní. V podstatě přichází, pokud potřebuje peníze. Jsem docela bezradná a nevím jak postupovat.
Má 38 r. život před sebou. Myslím si, že příčinou rozchodu je výše popsaný problém. Jak pomoci ?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Soňo,
rozumím Vašemu znepokojení z toho, že se syn poslední dobou chová jinak. Popisujete rozpad vztahu s partnerkou, téma dětí, jeho nezaměstnanost a opakované žádosti o peníze i jeho výkyvy nálad.
Vše z toho, co jste u vypozorovala, může určitě naznačovat, že nějaké drogy užívá. Nejpodstatnější je, že mu přestáváte důvěřovat, tušíte, že něco tají a není zcela otevřený. Zároveň o něho máte obavu. Co byste nyní nejvíce potřebovala? Chcete zkusit se synem téma otevřít? Sdělit mu, že si všímáte nápadných změn v jeho chování a prožívání, že máte obavy atd.? Nebo byste raději absolvovala konzultaci naživo s odborníkem, se kterým byste mohla svou situaci více probrat, sdílet své obavy, konzultovat další kroky?
Základní informace naleznete na tomto odkaze: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
V síti služeb pro uživatele drog existují také služby pro rodiče a blízké. Konzultace v těchto službách jsou poskytovány bezplatně a v případě potřeby také anonymně.
V Brně se můžete obrátit například zde:
Centrum poradenství v Brně
Hapalova 22
Brno
621 00
Telefon: +420 777 916 260
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/centrum-poradenstvi-v-brne/
Je dobře, že jste napsala. Neváhejte se na kolegy obrátit, konzultovat a zároveň čerpat podporu, protože to jistě není snadné.
Klidně ještě napište, jsme tu pro Vás.
Přeji vám vše dobré.
Za Drogovou poradnu, Nikol Spůrová