Bratr začal brat drogy
Slunečnice
Muj bratr začal brat drogy, myslim si že to trvá tak pul roku. Snažil jsem se mu to rozmluvit.Vypadá, že by s tím chtěl něco dělat i když já tomu moc nevěřím, ale doufám, že ano. Mama je z toho strašně špatná a nevime jak se k němu teď chovat, jak snim mluvit a jak mu pomoci Můžete nám prosím poradit jak s ním komunikovat a jak se k němu chovat, jak ho motivovat, aby s tím přestal? Děkuji moc.

Odpověděl: Amrit Sen
Slunečnice, zdravím Vás,
chápu Vaše trápení, obavy i starost o bratra, dobře, že píšete. Pokládáte správné otázky, internetové poradenství má však své limity, není nad osobní pohovor.
Proto Vám i mamince doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, kontaktovat pracovníky nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů návykových látek, zavolat jim a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací a kontextem příběhu, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe i bratra můžete podniknout, jak komunikovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci, bez které se, pokud se má něco pozitivním směrem změnit, neobejde, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měli vyvarovat.
To není málo, nejspíš tušíte, že nedostanete univerzální návod, který vše vyřeší, a že jedna konzultace k tomu rovněž nestačí, vše se bude odvíjet od rozhodnutí a činů bratra, kterého může podpořit Váš uvážený a rozhodný postoj.
Znamená to zavolat a domluvit se s pracovníky nejbližší adiktologické ambulace, AT poradny, kontaktního centra, nebo další obdobné služby.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji vám objednat se do naší specializované, bezplatné Poradny pro rodiče a osoby blízké:
Poradna pro rodiče a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Přeji Vám, bratrovi i manice vše dobré,
Amrit Sen.