Benzodiazepiny - paranoia
Karel
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, můj příbuzný má po léčbě závislosti na benzodiazepinech, po návratu z léčebny má už tři měsíce paranoidní stavy a dělá v rodině neskutečně žárlivecké scény... Tyto stavy trvaly před léčbou v souvislosti s absťákem - i s jinými problémy - po léčbě je to lepší, nicméně stavy trvají. Je to normální? Zlepší se to? Dotyčný si za svými představami stojí a věří jim...Děkuji!

Odpověděl: Amrit Sen
Karle, zdravím Vás,
díky za důvěru, je fajn, že Vám osud příbuzného závislého a jeho nejbližších není lhostejný.
"Normální" to rozhodně není, daleko častěji se s podobnými projevy, paranoidními poruchami a psychózami setkáváme u uživatelů halucinogenů, nebo psychostimulantů, jako jsou pervitin, kokain a další..., vzácněji u uživatelů konopných a dalších drog, nebo u lidí s rozvinutým psychickým onemocním, které může jít s užíváním drog ruku v ruce...
Nepíšete, jestli příbuzný návykové látky v současnosti užívá, či ne.
Jisté však je, že má li mít léčba závislosti naději na úspěch, je vždy její nezbytnou součástí dlouhodobé doléčování, které zdá se, příbuzný podcenil, nebo se na něj, odpusťte, vykašlal.
O jeho stavu by měl v každém případě vědět jeho ošetřující lékař a příbuzný by měl, má li se jeho stav vyvíjet k lepšímu, rozhodně navštěvovat psychiatra - adiktologa.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Stačí takto?
Přeji Vám, příbuznému i celé rodině vše dobré,
Amrit Sen.