Užívání pervitinu
Nevíme si rady
Dobrý den, mám podezření, že můj příbuzný bere pervitin. Ovšem, když se ho zeptáte narovinu s tím, že ho za to nesoudíte, ale chcete mu pomoc. Vyletí jak čertík z krabičky, má tolik argumentů, že si až připadáte provinile, že Vás to vůbec napadlo se zeptat, takže z hovoru jste rozčarovaní a raději ho ukončíte. Div by se nerozbrečel, z čeho ho to obviňujete. Ale lidé, kteří jsou v jeho okolí pervitin užívají, dokonce i přiznal, že to zkusil. Bohužel jeho chovaní jasně nasvědčuje tomu, že u zkoušky to nezůstalo. Je výbušný až slovně agresivní, nedosažitelný (pokud si dovolíte mu říci svůj názor, tak je mu všechno jedno jelikož jsou všichni.... mimo - velmi slušně řečeno), autority mu absolutně nic neříkají, co se týče pleti, má na obličeji a různě po těle hrozné boláky, nadměrné pocení se u něj také vyskytuje. Tvrdí, že maximálně kouří trávu, že ho to uklidňuje. Je hyperaktivní, ale pak má období, kdy se s ním dá normálně mluvit, pokud ovšem nenarazíte na téma, které se mu nelíbí. O odborné pomoci nechce ani slyšet, jelikož nic nebere. Mám strach o něj, ale i jeho mamku, která je z toho špatná jelikož si s jeho problémem neví rady.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,opět,
poslala jste dotaz 2x - pro jistotu kopíruji odpověď i sem.
kopie:
reakce, které popisujete, popírání skutečnosti, obviňování druhých, neochota téma otevřít, bývají běžné, bohužel...
To, že příbuzný v tuto chvíli pomoc odmítá, neznamená, že ji bude odmítat vždy. Závislost má své etapy a je možné, že moment, kdy si bude ochotný problém připustit a přiznat, přijde.
Můžete prozatím pomoc využít Vy (nebo někdo z rodiny). Máme specializovanou Poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké, kde poskytujeme poradenské služby bez ohledu na to, zda dotyčná závislá osoba spolupracovat chce nebo nechce. Můžete si doplnit informace, informovat o možnostech, zkonzultovat, jak vhodně komunikovat, motivovat, jaká nastavit pravidla, čeho se vyvarovat atd...
Netuším, zda jste z Prahy a zda Vám tento kontakt k něčemu bude, pokud žijete někde jinde, napište znovu a uveďte jaká města máte v dobrém dosahu, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat na pomoc u Vás.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Mějte se zatím hezky, MK