pervitinD
sasa1205
Dobrý den, už jsme si psali a vím, že jako rodič dospělého syna, který užívá pervitin, nic nezmůžu, dokud nebude chtít on sám. Přesto mi řekněte, proč se u užívání fotí, jak mu teče krev z ruky v místě vpichu, a pak se fotí, jak vydělá peníze prodejem. Zvyšuje si tím sebevědomí? Nebo o co jde? Jen tomu nerozumím...já si většinou fotím, když se mi něco povede, mám to chápat takto?...jinak už se mu vymyká život z rukou, jeho zdraví se podlamuje, bývá mu hodně špatně a doma je jen sporadicky...Samozřejmě, že mám strach, ale dělat nemůžu nic, jen čekat, co se stane. I když dívat se na to, je teda o nervy. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, saso,
máte naprostou pravdu ... dokud syn nebude chtít něco změnit, nic s tím neuděláte. Rozhodnutí je prostě na něm. Na vaše otázky vám odpovědět neumím - nemám tušení, proč se syn fotí s vpichem na ruce, jak prodává drogy. Je možné, že k tomu má nějaký pochopitelný důvod, možná už je na tom ale psychicky tak, že by odpověď nedávala smysl. Těžko říct. Pokud se na to budete cítit, můžete se ho zeptat, nebo spíš popsat, že víte, že toto dělá a vůbec vám to nedává smysl. I to pro něj může být zpětná vazba. Ale pravděpodobně je na tom tak, že nebude hrát nijak významnou roli.
Některým lidem právě v téhle době, kdy jsou bezmocní a neví si rady, pomáhá potkávat se s lidmi, kteří si prochízí něčím podobným. Vám by něco takového dávalo smysl? V naší pražské Poradně pro rodče jednu dobu fungovaly dokonce dvě skupiny pro rodiče a blízké uživatelů drog.
Pokud budete chtít, můžete napsat, co se děje, a jak se situace vyvíjí. Možná i to trochu uleví.
Přeju hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.