Kokain
Karolina
Dobry den , muj pritel užívá kokain.. vzdy jednou tydne zmizí na dva dny ..pak přijde unaveny a zničeny . . Svěřil se mi ze je sám doma , dává si kokain při tom onanuje a kouka na porno.. nici si rodinu a sám je nestastny .. trvá to už min 2 roky.. jak z toho ven ...jak mu pomoci?

Odpověděl: Amrit Sen
Karolíno, zdravím Vás,
chápu Vaši trýzeň, dobře, že píšete. Univerzální rada neexistuje, podstatné je to, jak vnímá svoje užívání partner a nakolik je nakloněn tomu ho řešit, také, kam až jste ochotna se nechat v trápení zatlačit a zadupat, dokdy hodláte v takovém vztahu setrvávat...
Proto Vám doporučuji kontaktovat odbornou podporu a pomoc, protože tím, kdo ji v tomto čase potřebuje především, jste Vy, v opačném případě by nám psal Váš přítel...
Znamená to zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak postupovat a jakým chybám se vyhnout. Dozvíte se, jak s partnerem komunikovat a zda, či jak, se lze pokusit podpořit partnerovu motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a léčbě, protože bez jeho motivace, rozhodnutí a dlouhodobé intenzivní poctivé práce na sobě, se můžete Vy i zbytek světa svléci z kůže a rozkrájet na kousíčky, ale nezmění se nic, krom toho, že budete trpět ještě více, než doposud a Váš život i Vy se můžete zcela rozpadnout. Stanete se spoluzávislou, jestli se tak už nestalo, tedy přijmete závislostní vzorce chování, aniž byste sama návykové látky užívala, budete trpět více, než on...
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby, adiktologické ambulance, AT poradny a kontaktní centra obratem pošleme.
Jak kontakty, podle oblasti a typu zařízení, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, objednejte se do naší specializované Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké PPR SANANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9:00 - 19:00
Úterý až čtvrtek 9:00 - 17:00
Pátek 9:00 - 15:00
Pokud se nedovoláte, mají pracovníci právě pohovory s klienty a zavolají zpět, jak to bude možné.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Spoluzávislost:
http://www.zavislosti.com/index.php
http://www.zavislosti.com/spoluzavislost.php
http://www.janjilek.cz/knihy/ze-zavislosti-do-nezavislosti-spoluzavisli-a-nestastni
http://www.anima-terapie.cz/nase-programy/17-zavisli-na-zavislych
Drogy a sex:
http://www.vice.com/cs/read/sex-na-drogach
http://old.planovanirodiny.cz/view.php?cisloclanku=2009111803
http://www.drogmem.cz/sub/memy/sex-na-ilegalnich-drogach/
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/58/Sex-na-drogach
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/418/sexualita-a-drogy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/57/muzi-zeny-drogy-a-sex.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/115/dekontaminace-i_2010-sex.html
http://docplayer.cz/996226-Sexualita-drogy-sbornik-odborne-konference-praha-31-brezna-1-dubna-2011.html
Rozhodně není na co čekat, kontaktujte odbornou podporu a pomoc dříve, než Vás takto nastavené soužití semele.
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
kdykoli napište, Amrit Sen.