Pritel bere pervitin
Dadulka
Dobrý den, už delší dobu jsem na svém příteli pozorovala změny nálad, nepravidelný spánek, někdy spánek úplně vynechal.. Všechno jsem přisuzovala tak nějak ke stresu, na podzim jsme koupili, rodinný dům, který rekonstrujeme, měl nějaké problémy v práci, a prostě celkově toho bylo dost... Máme spolu 2 děti a jsme spolu 10let. To že užívá drogu - Pervitin jsem se dozvěděla náhodou z jeho fb profilu, který si nachal zapnutý na mem notebooku a zrovna mu přišla zprava od dealera... On mo tvrdí, že to má pod kontrolou, že to není tak zlé jak si ja myslím. Jsem zdravotní sestra a v době studia jsme odcházeli do jednoho K-centra. A vím že vsichni vždycky tvrdili, že to mají pod kontrolou. 😞 Pro mě jsou drogy nepřípustné, vubec nevím jak se mám chovat a jak mu pomoct, byla jsem přesvědčena, že s dětmi odejdu, ale on mě prosil, že to spolu zvládneme a že okamžitě přestává a ať si ho klidně hlídám.. Ale je přece dospělý a já ho nemůžu hlídat jako další dítě.. Prosim o radu, je toho na mě asi nějak moc, hodně mi to ublížilo. Děkuji!

Odpověděl: Amrit Sen
Dadulko, zdravím Vás,
vážíme si Vaší důvěry. Chápu Vaše znepokojení, obavy i nejistotu, jsou na místě. Tuším, že dobře víte, že sliby jsou jedna věc a konkrétní činy druhá, ukázaná platí.
Za běžných okolností bych Vás odkázal na naši specializovanou Poradnu pro rodiče, nebo pokud bydlíte dál od Prahy, na zařízení, která poskytuje podporu, poradenství a pomoc blízkým uživatelů návykových látek. Mrzuté je, že mají v čase koronavirové epidemie omezené služby a individuální, osobní poradenství, které bezesporu v tak náročné situaci potřebujete především Vy, dříve, než začnete podnikat další kroky, do odvolání neposkytují.
Doporučuji Vám tedy volat na naši Poradenskou linku: +420 602 666 415, kde Vám po bližším seznámení se situací odborný pracovník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s přítelem komunikovat, jakých chyb se vyvarovat a především jak ošetřit sebe, abyste byla pevnější v kramflecích a nenechala se semlít.
Také, jak se lze pokusit podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a svépomocným společenstvím vzájemně se podporujících uzdravených a uzdravujících se závislých a k případné léčbě závislosti. Motivaci, bez které se, má li se cokoli změnit k lepšímu, přítel určitě neobejde.
Pro každý případ:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Jak můžete podle oblasti a typu zařízení, kontakty na adiktologické ambulance (ambulantní programy), AT poradny, kontaktní centra a další bezplatné služby na území ČR vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji vše dobré Vám i příteli,
kdykoli napište. Volejte na Poradenskou linku...
Držím palce, Amrit Sen.