syn Honza
verunka
Dobrý den,syn fetuje cca 7 let přesně nevím je mu 25 let.Podstoupili jsme již léčbu od sanusu kde po měsíci odešel.Vždy nastoupí do práce a po 3 měsících skončí.V současné době spí v garáži a je mu tak nejak vše jedno.Jsme ve fázi kdy spolu hovoříme v klidu ale už jsem se silami v koncích a potřebuji jen poradit jak s ním komunikovat.Léčbu odmítá s tím že to zvládne sám ,má psychické problemy,moc mě to trápí.Vždy jsem mu podala pomocnou ruku a vzala ho vždy zpět domu ted už to neudelám.Prosím poradte jak se chovat,nechat ho osprchovat,dát mu občas najíst,nevím,chci ho nechat spadnout na dno je to hrozně težký.V sanusu mi radili dodržovat jistá pravidla které vždy postupně
spadli do stejných kolejí.Máme velkou rodinu a všechny nás to moc trápí ale už jsme unavení a všichni od toho dáváme ruce pryč,máme ho moc rádi.Děkuji s pozdravem verča

Odpověděl: Amrit Sen
Verunko, zdravím Vás,
chápu Vaše trápení i bezmoc, díky za důvěru.
Omlouvám se, ale netuším, co je "sanus". Chápu ale, že jste už od odborníky nějaká doporučení, která ale nefungují, respektive se Vám je nedaří držet.
Asi víte, že žádný univerzální návod neexistuje, proto Vám doporučuji, pokud jste z Prahy, nebo okolí, zavolat a domluvit si schůzku v naší bezplatné specializované Poradně pro rodiče, která se kromě jiného, zabývá právě touto problematikou a domluvte si termín schůzky a dohodněte se na průběžnějších setkání, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v dalších situacích. Dozvíte se, kromě toho, jakých chyb se vyvarovat, a to je velmi důležité, jak "ošetřit" samu sebe, proto tím, kdo potřebuje v tomto čase podporu a pomoc, jste Vy.
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní hodiny:
Pondělí 9:00 - 19:00
Úterý až čtvrtek 9:00 - 17:00
Pátek 9:00 - 15:00
Pokud Vám na poprvé nikdo nezvedne telefon, buďte trpělivá, pracovníci právě konzultují. Zkuste to znova, pokud se Vám pracovníci, kteří volají zpět jak je to jen možné, nedovolají dříve.
V případě, že pro Vás Praha není dostupná, kontaktujte odborníky, se kterými máte zkušenost a domluvte si pravidelnější sezení, aby pro Vás mohla mít větší smysl.
Jak podle oblasti a typu zařízení vyhledat kontakty na služby, poskytující bezplatné poradenství rodičům uživatelů návykových látek na území ČR, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Přeji Vám i synovi vše dobré,
Amrit Sen.