Kratom
Leo
Dobrý den, zajímal by mě váš názor na Kratom. Syn se snaží skoncovat s užíváním opiátů (heroin - šňupal)+ kombinoval s psychofarmaky (Bensedin). Nyní prodělal detox - (týden je naprosto čistý), nejhorší stavy má snad již za sebou, ale psychicky je na tom dost špatně - totální prázdnota, nečinnost, nic ho nebaví, neudělá radost, nchce žádnou fyzickou aktivitu....Syn i já jsme v kontaktu s terapeutem, který si ho snad rozebere a pomůže mu najít nějakou naději na návrat zpět do normálního života. Přesto však už syn zmínil možnost užívání Kratomu (který mu prý pomohl i dříve, když se snažil s drogami skoncovat). Na internetu je možné ho sehnat legálně v e-shopech. Podle mého názoru to však není přílš dobrý nápad, bojím se, že užívání Kratomu ho zase může posunout zpět k tvrdým drogám, protože je to pořád nějaká náhražka.

Odpověděl: Markéta Kordová
Leo, zdravím Vás,
rozhodně bych nedoporučovala, aby syn své zlepšení psychického stavu řešil automedikací, čehokoliv, tedy i kratomem. Propad a jakási prázdnota, patří k odvykání, bojují s tím všichni, kdo se o abstinenci pokouší. Je třeba to vydržet, s délkou abstinence přijde jistě zlepšení. Pokud by se jeho stav nelepšil, či se výrazně zhoršoval, pak bych doporučila probrat to s lékařem/psychiatrem, který je orientovaný na závislosti a nechat si případně napsat nějakou vhodnou medikaci.
Je dobře, že má syn terapeuta. Je třeba hovořit o všem co se mu honí hlavou a co prožívá, terapie mu bude ku prospěchu.
Stačí to takto? Pokud bude syn potřebovat, může napsat i on sám.
Přeji oběma dostatek sil, MK