léčebny pro mladistvé drogově závislé v ČR
angelika
Dobrý den,
můj syn (16 let) užívá od 14 let pervitin, v létě byl umístěn do diagnostického ústavu, od února tohoto roku je ve výchovném ústavu. Celkově je považován za inteligentní a slušné dítě, ale využívá veškerých možných příležitostí k útěkům, utekl již asi 8 x, na útěcích je na drogách non-stop a také se postupně zlepšuje jeho ?životaschopnost?, má kde spát, ví, jak získat peníze? Pracovníci výchovného ústavu se domnívají, že je závislý, hledáme momentálně vhodnou léčebnu. Chtěla bych se zeptat, zda existuje léčebna pro mladistvé drogově závislé. Komunity ne, do komunity již měl jednou nastoupit, ale těsně před nástupem utekl a pak řekl, že do žádné komunity nepůjde. Zřejmě by přicházela v úvahu některá oddělení psychiatrických léčeben, ale nevím, zda se vůbec někdo někde trochu zaměřuje na mladistvé drogově závislé. Detox Pod Petřínem známe, to je dobré, ale na krátkou dobu. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a děkuji za dotaz i za důvěru.
Nejspíš nebude jednoduché najít řešení, se kterým by souhlasil i syn. Je-li natolik schopný, že utíká z ústavů, kde je poměrně přísný režim a dohled, nejspíš se mu podaří utéct i z jakéhokoli jiného zařízení.
Na jednu stranu píšete, že je syn považován za slušné a inteligentní dítě, ale zároveň utíká z ústavů, do kterých se z nějakých důvodů jistě dostal. Netuším, jaké kroky jste dosud se synem podnikly, co fungovalo, co méně, co vůbec. Trochu předpokládám, že máte i zkušenosti s rodinnou terapií, která bývá v podobných případech základem. Nebo se pletu? Chci tím říct, že vím o situaci velmi málo na to, abych mohla posoudit, jakou péči by váš syn potřeboval.
Píšete, že syn do komunity nastoupit odmítá. Máte představu z jakého důvodu? Ví, jak to v komunitách funguje? Pro jistotu vám níže posílám i odkazy na dvě komunity, které se věnují léčbě mladistvích od 15/16 let. Základem však bude synovo rozhodnutí jít do léčby s otevřenosti, chtít něco sám pro sebe udělat, zkusit dát léčbě šanci a třeba se o sobě i něco málo dovědět. Žádné z léčebných zařízení vám nedokáže zaručit, že syn opět neuteče, nebo že se vyléčí. Nicméně pokud by s léčbou souhlasil, můžete vybírat z následujících zařízení:
SANANIM provozuje Terapeutickou komunitu Karlov v jižních Čechách, která je specificky zaměřená na léčbu mladistvých a mladých lidí do 25 let. Vstupní záležitosti pro TK Karlov vyřizuje Kontaktní centrum SANANIM, Mgr. Jan Kozák (Na Skalce 819/15, 150 00 Praha 5, e-mail: kozak@sananim.cz). V případě zájmu kontaktujte přímo Mgr. Jan Kozáka (tel. 702 036 243) a domluvte se na dalším postupu. U nezletilých klientů je vyžadována spolupráce a souhlas zákonného zástupce.
Další možnosti je terapeutická komunita White Light 1 v severních Čechách,
Terapeutická komunita, Mukařov 53, Úštěk 411 45, tel.:+420 416 797 069, mob.: +420 602 145 461, email: tk@wl1.cz,
A pak jsou tu možnosti léčby např.
Internátní oddělení 2, VÚ a SVP Klíčov
Vedoucí oddělení: Mgr. Michal Jirásek
Telefon: 283 883 470-471, linka 18, fax: 283 883 472, mobil: 773 212 818
E-mail: io2@klicov.cz
Adresa: Internátní oddělení SVP Klíčov, Čakovická 783/51, Praha 9 - Prosek, 190 00
Kudy k nám?
Mapy Google
- odkaz zde,
nebo
CESTA Řevnice
Sádecká 169
252 30 Řevnice
Tel: 257 721 795
Fax: 257 721 231
- odkaz zde.
Předpokládám, že kontakty, ale i další podrobnosti, vám rádi poskytnou i přímo na detoxu Pod Petřínem.
Přeji hodně sil a trpělivosti.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.