Pervitin
Lucie
Krásný dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o radu.
Můj brát užívá pervitin. Šňupe, kouří a míchá ho do pití. Kouří trávu. Myslím si, že je drogově závislí již od 15 let, tedy už 11 let. Začal se svým kamarádek, Terst byl jako jeho odbočce snad už id 5let. Ten spáchal sebevraždu, před 5lety. Má chvilky, kdy se o tom baví, chce pomoci, hlavně finančně s dluhy. Na léčení ale nechce. Prý je víkendový a zvládá to sám. V září kdy navštívil Káčko, odstřihnout i své narkomanské kamarády.
Dvakrát navštívil Káčko a pak zase začal výdat “kamarády”. Na Káčko se vyprdl, že to zvladnul, nezvládá, vím že lže a on ví že to vím. Rodině se už ale nestraní jako dříve. Drogové večírky mu byli přednější než cokoliv, teď ne. Vyhledává naši společnost ale podle mě zase bere. Jak ho podpořit? Snažím se ho podpořit i finančně, říká že až se zbaví dluhů, chce utéct z města a začít jinde a znovu. Má ještě takový člověk šanci žít “normální” život? Tolik bych chtěla mu pomoci. Děkuji za Váš čas. Lucie

Odpověděl: Markéta Kordová
Lucie, dobrý den,
pokud bratr v sobě nalezne potřebnou motivaci nějaké věci ve svém životě změnit, tak šanci má. Má ji každý, kdo o změnu stojí a je ochotný proto začít něco dělat.
Zkuste se obrátit na Káčko zatím Vy sama a v osobním kontaktu se více a podrobněji poradit, jak účinně bratrovi pomáhat, tak, aby Vás to samotnou nedostalo do potíží, protože to snadné není. Káčka poskytují mimo služeb uživatelům i poradenské služby pro rodinné příslušníky, a to bezplatně a lze i anonymně.
Víte, kde u Vás Káčko je? Pokud ne, tak napište, kde žijete a kontakt Vám pošleme.
Mějte se zatím hezky, MK