Sestra bere drogy
lulu23
Dobrý den,
mám 21 letou sestru, která kouří marihuanu a bere pervitin. S jistotou můžu říct, že už jde o závislost. Sestra žije s mámou (rodiče jsou rozvedení) a ta si neví rady jak jí pomoct. Sestra nemá o nic zájem, teď si našla o 24 let staršího partnera, který jí dává drogy. Ona sama si nepřiznala že má problém. Je zlá a nepříjemná na lidi z rodiny, jakmile se jí na cokoliv zeptáme, začne křičet a většinou odchází pryč u domova. Chtěla jsem se zeptat, jestli je nějaká šance, jak jí pomoct, aby se dostala z drogové závislosti i když ona sama nechce a nepřizná si že má problém s drogama.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to je bohužel velmi těžké. Dokud si člověk nepřipustí, že nějaký problém má a nerozhodne se sám život změnit, těžko mu můžete pooct. Můžete ale pomoct sobě a rodičům (nebo oni také sami sobě) a tím vlastně zprostředkovaně i jí, aby se to celé urychlilo. Jde o to netolerovat její chování vůči Vám, neomlouvat ho a neusnadňovat jí tak braní. Jí tím sice naštvete, ale začne pociťovat nějakou nepohodu a to ji může za čas dovést ke změně. Nejlepší by bylo, kdyby rodiče navštívili odobně některé z center, kde pomáhají rodinám závislých a probrali celou věc podrobně. Pokud byste nevěděli, kam se obrátit, dejte vědět region, kontakty Vám zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková