Prsa a drogy
Lili
Dobry den ma sestra ma 17 let zachvilku 18. Pul rok pred 16.narozeninami zacala kouřit marihuanu. Za posledni 3 mesice mela marihuanu priblizne 6×.Od zari 2019 do ledna 2020 brala Extázi, kterou mela 4×.v roce 2019 na zacatku ledna mela cislo podprsenky D a dne ma B. Je možné, ze to je z te marihuany a extazi?

Odpověděl: Amrit Sen
Lili, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, takto na dálku nedokážeme příčinu problému posoudit, respektive určit, jestli s dogovými eskapádami Vaší sestry souvisí, či ne.
Užívání drog se často projevuje úbytkem hmotnosti. Každý člověk je jedinečný originál, takže se u jednotlivců často proporčně liší.
Je fajn, že máte o sestru starost, daleko závažnější, než úbytek objemu prsou, je závislost, která u tak mladých lidí, na které užívání drog působí ve všech směrech devastačně, tím spíš ve věku dospívání, může vzniknout velmi rychle.
Úbytek tukových zásob v oblasti prsou tedy není při užívání drog ničím zvláštním, naopak. Při něm zároveň probíhá v těle i psychice řada dalších neblahých procesů, které však, na rozdíl od zmenšení prsou, nemusí být na první pohled tak patrné. U dospívajících tak mohou mít zdravotní, tělesná i duševní poškození v souvislosti s užíváním drog, vliv na jeho další vývoj.
Extáze, MDMA je amfetaminový derivát (psychostimulant), který bývá někdy řazen mezi halucinogeny a její úžívání kromě jiného provází úbytek váhy, tukových zásob a častá dehydratace.
To je asi vše, co Vám k dotazu mohu napsat. Více by sestře řekl lékař, se kterým se nejspíš popsaný problém otevřeně konzultovat nechystá.
Pokud by měla sestra zájem situaci konzultovat, může využít bezplatných odborných služeb a poradit se s odborníky, například v adiktologické ambulanci, AT poradně, nebo kontaktním centru v dosahu i zcela anonymně, nebo nám napsat a my ji, projeví li zájem, můžeme bezpečně odnavigovat a dotaz, ani odpověď nezveřejnit.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám i sestře vše dobré,
Amrit Sen.