Pervitin
jahalujipe
Dobrý den, prosím o radu...Bratr se přiznal, že užívá pervitin šňupáním. Prý ho takto užívá asi 3 roky v cca 14 denních intervalech.
Chtěl bych se zeptat, zda je možné, aby se ze závislosti dostal sám, pouze vlastní vůlí, nebo je nutné léčení na odvykací kůře. Poslední dávku měl před pár dny. Prosím i o informaci, jak dlouho zůstává droga v těle. Údajně užil dávku za cca 1800kč, ale kolik to nevím. Podle jeho slov se závislosti chce zbavit.
Já osobně s drogama nemám vůbec žádné zkušenosti, nikdy jsem nezkusil ani marihuanu, proto se obracím s dotazem na Vás.
Děkuji Vám za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud je bratr motivovaný s pervitinem skončit, jedině dobře. Pokusit se o abstinenci sám, samozřejmě může, otázkou je, jak mu to půjde. Zdali to zvládne sám, bez pomoci, neumím odhadnout, někomu se to podařit může, ale také nemusí...Na pervitin se váže především silná psychická závislosti, chutě na další užití se budou průběžně vracet...
Každopádně s využitím odborné pomoci má větší šance abstinenci udržet dlouhodobě či trvale. Mohl by prozatím využít třeba jen nějakou ambulantní formu pomoci a zkusit, zda by byla dostačující. Ráda Vám doporučím kontakty, ale netuším, kde by to případně mělo být (?).
Pervitin je v organismu detekovatelný v těchto přibližných časech:
detekce moč = 3 až 21 dní (při ,,občasné" konzumaci cca do týdne)
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = totožná jako u krve
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, od velikosti dávek, od kvality užité drogy. Také záleží na individualitě metabolismu, může to být hodně individuální.
Zde základní užiteční informace:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Můžete bratrovi vzkázat, že může klidně napsat sám, pokud bude potřebovat (www.drogovaporadna.cz).
Mějte se zatím hezky, MK