hepatitida C..
maya
Prosim vas mohli byste mi presne rici jak se muzu hepatitidou C nakazit, manzel ji totiz ma, ale bohuzel jeho lekar nema cas se semnou sejit a vysvetlit mi patricne opatreni dekuji

Odpověděl: Frant. Jirový
Při kontaktu s infikovaným hepatitidou C je rizikový pohlavní styk (nemoc se přenáší tělními tekutinami), v tom bych vám určitě doporučil používání kondomu. Také krev je infikovaná a bývá důvodem přenosu, proto je podstatné - nevím tedy, jste-li uživatelé drog, ptáte-li se na drogové poradně, ale jestli ano tak - nesdílet společně jehly, mít všechen materiál k aplikaci vlastní, nepůjčovat ho. Dále je třeba dodržovat osobní hygienu, používat svůj kartáček na zuby a holení. A stalo-li by se (nedej bože) něco takového, nechat si udělat testy. Další informace naleznete na těchto stránkách i pod rubrikou Drogy a nemoci. Život s infikovaným hepatitidou C je sice trochu řehole, ale přesto se dá ve zdraví přežít.