jaká léčba?
Gábi
URGENTNÍ! Prosím vás,můj kamarád potřebuje pomoc. Jede v perníku, už asi rok. Pravidelně kouří a hulí a jelikož mu už prostě tráva nestačila, zkusil preník. Intervaly mezi absťáky se mu zkracují, teď je má skoro každý den. Nevydrží bez toho víc než dva dny. Nemá moc silnou vůli, nedokáže seknout ani s cigárama, ale chce s tím přestat, opravdu přestat a začít žít opět normální život. Je mu teprve 15. Zkoušel i herák, ale na tom prý závoslý neni. Nikdy nedokáže překonat ten absťák a tak si stejně lajnu dá, i když mu po tom neni dobře, ale je mu líp. párkrát si i píchnul, ale jinak to šňupe. Teď byl na testech HIV - negativní. V posledních 3 měsících by se nakazit neměl, takže je snad OK. Nemá dobrý rodinný zázemí (rozvedený rodiče atd.) ani kamarády, který by mu s tim pomohli (jen lidi jako on),jen mě a já od něj bydlim 70 km daleko, ale jsem ochotná za nim třeba jenou za 14 dní dojíždět. Nejlepší kamarád, jedinej opravdovej,mu nedávno umřel - nehoda. Otázkou je,jaká léčba by pro něj byla nejvhodnější. Nejlépe v Plzni. Opravdu mu chci pomoct,ale potřebuju ty správný informace. jestli chybí něco posstatnýho, tak mi řekněte kam mám třeba zavolat nebo tak,jestli na tu linku co je tady na těch stránkách uvedená,nebo někam jinam. Mockrát děkuju,G.

Odpověděl: Frant. Jirový
Váš kamarád, pokud tedy bude stát o to něco se svou situací dělat, může učinit následující. Pochopil-li jsem správně, že je z Plzně či jejího okolí, má možnost zajít si do plzeňského Kontaktního centra (adresa: K-centrum, Havířská 11, Plzeň 301 00, tel. 377 421 374), v kterém se mu tamní pracovníci budou určitě věnovat. Mohou mu pomoci s následnou léčbou, odkázat ho na další zařízení, která by mohl potřebovat, nabídnou mu terapii apod. V tomto K-centru by si také váš kamarád mohl případně domluvit léčbu, která by mu byla šitá na míru. Pokud o této instituci váš kamarád neví, určitě ho o ní informujte. Vy teď můžete udělat jen to, že budete při vašem kamarádovi stát (byť by to mělo být jednou za čtrnáct dní), snažit se ho pochopit a snažit se mu dát najevo to, že mu chcete v jeho situaci pomoci. Ale rozhodnutí je pouze na něm. Hodně štěstí.