stopy marihuany v moči
Marie
Dobrý den,
2 - 3 měsíce mám podezření, že dcera zkouší o víkendech - akcích - marihuanu. Obrátila jsem se k dětské lékařce /17,75 letá dcera/a ta mi sdělila, že ona testy neprovádí. Po delší době, vyhýbání, nyní otevřeném rozhovoru svolila provést test doma. Proužek ukázal přítomnost marihuany. Domluvili jsme se, že příští měsíc provedu kontrolu znova, jsem maminka. Dcera střídavě - sama podle sebe - bydlí u mne na vesnici, nebo u táty ve městě, kde má školu a kamarády, i partu.
Zajímá mne, jak dlouho je patrný příznak marihuany v moči po posledním požití, popřípadě jak zjistit - třeba i s pomocí lékaře, že se dávka v moči snižuje - že dcera více marihuanu nepoužívá.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud by byla dcera silný kuřák marihuany, mohl by být test pozitivní ještě i po měsíci. Pokud ji kouří občas, pak by mělo stačit počkat 14 dní.
Orientační doba detekce THC:
detekce THC moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce THC krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce THC sliny = jako u krve
Mizení látky z těla se těžko určí, byla by k tomu potřeba laboratoř, a i tak by to bylo velmi obtížné až nemožné. Testy, které děláte doma, jsou pouze orientační, tedy odpovídají "ano/ne", je třeba počítat i s možnou falešnou pozitivitou. Celkově by testy měly být jen doplňkem, ne hlavním řešením situace.
V odkazech užitečné informace:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Prostudujte informace v odkazech, v případě doplňujících dotazů neváhejte ještě napsat.