Neurol-dcera
Sonakriz7755
Dobry den, potrebuji poradit ohledne 15lete dcerky. Situace u nas doma se v poslednich mesicich zhorsovala mezi mnou a partnerem.Dochazelo k hadkam a ja si vsimla, ze dcerka je hodne unavena a ospala, sverila se mi ze uz 2 mesice uziva neurol ktery mam bezne v lekarnicce doma. Je to jich 6 den co jsem s ni stale, doma zadna hadka snazim se ji venovat, neurol se k ni uz nedostal. Ale jeji stavy smutku a touha po nem me desi a nejsem si jista, ze to sama zvladnu. Nelze s ni byt nepretrzite. Kdyz, se ji zeptam co by ted chtela, rekne mi,ze by jeste jednou chtela neurol.Prasku mela.ory cca 15-20,ale jak sama rika brala to.v poslednich dnech kazdy den. Prosim o radu jak z toho ven, uz sem ji obednala k detske psycholozce, moc dekuji za odpoved. S pozdravem Sona Kr.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že na to jdete moc dobře. Rozhodně by neměla mít přístup k Neurolu ani k žádným jiným lékům bez toho, abyste o tom věděla. Pak je důležité se jí teď věnovat, trávit s ní čas, co nejvíc se pokusit porozumět jejímu smutku. A oobjednání k psycholožce je také dobrá volba, pokud s tím dcera souhlasí. Můžete pak společně zvážit, jestli by nebyla vhodná rodinná terapie, vzhledem k věku dcery a k tomu, že to celé začalo ve vypjaté rodinné situaci. Co se Neurolu týká, je přirozené, že po něm teď touží, to by se mělo - pokud vše půjde dobře - brzy zmírňovat a vytrácet.
Pokud byste se rozhodli pro rodinnou terapii a nevěděli kam se obrátit (a Praha pro Vás byla dostupná), mohu Vám nabídnout služby naší Poradny pro rodiče SANANIM, kde se podobným případům věnujeme.
S pozdravem
Jana Žáková