alkohol
Klea
Dobrý den,
mám přítele přes rok.Jsem s ním šťastná,vytáhl mě z velikých psych problémů a ukázal,jak je život krásnej. /v manželství jsem byla vystavena domácímu násilí a jsem vdova pasebevrahovi..byl .nárazový alkoholik, ne každý den..ale když už,tak už../
Asi tato situace ho vedla k tomu,že mi o svoji minulost neřekl vše.Měl v minulosti problémy s alkoholem. Já to nevěděla a míval doma pivko , někdy panáka.při grilovaní,oslavě... nic velkého ...opilý nebyl. Praskl mu žaludeční vřed/o kterém prý nevědel/ skončil v nemocnici..po zákroku spadl do deliria. cca 5 dnů ...co dělat? Vím,že lečení je nutné...ale stačí ambulance? denní stacionář? skupiny? A nebo je nutné lůžkové? Vím,že do ústavní lečebny chodi lidé,co nezvladají denní rytmus ....nemotivovatelní...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
z Vašeho dotazu není příliš jasné, jak je na tom přítel teď. Píšete, že měl v miunlosti problémy s alkoholem a teď si dá příležitostně pivo nebo panáka. To ještě neznamená samo o sbě velký problém. Ani prasklý vřed nemusí jasně ukazovat na alkoholismus ( i když alkohol tyto potíže zhoršuje, to je pravda). Důležité tedy je, jaký postoj k pití má teď a jestli pociťuje nějakou potřebu se léčit. Nebo jestli máte ten pocit Vy, že by měl, pak proč? Píšete ještě o deliriu. Měl tedy alkoholové delirium? Lékaři nepoznali jeho stav před operací a operovali ho pod vlivem?
Omlouvám se, že se ptám na tolik nejasností, ale je to nutné proto, abych nedělala nějaké unáhlené závěry...