zjištění drogy
máma
Můj syn (19) je asi čtyři měsíce doma z léčení, ale vzhledem k tomu, že nedodržel podmínky dohodnuté k tomu, aby mohl bydlet doma, tj. najít si práci, přihlásit se zpět do školy - to udělal, ale jedná se bohužel o dálkové studium, takže tam nebude denně docházet a to, zda splní slib, že dostuduje třetí ročník, který přerušil, když odešel na léčení, to se vlastně dozvíme až v květnu, jestli začně skládat zkoušky. Prostě teď od nás na měsíc odešel s tím, že pokud si najde alespoň nějakou práci a nebude brát, může se vrátit. Už zbývá jen týden, zatím nic nemá a vyjednává si přeléčení v Nwechanicích, kde byl, což by asi bylo pro něj dobré, alespoň v doléčovacím zařízení, kam chodí, mu to doporučují. Můj dotaz je ale takový: nedávno se u nás zastavil a prosil, aby mohl doma přespat. Později večer jsem za ním zašla, bohužel zrovna v momentě, kdy rozpouštěl na lžičce zřejmě heroin. Strašně dlouho jsme o tom mluvili, říkal, že je to náhodný relaps, že mu to někdo dal apod. Dala jsem mu najevo, že ho sice miluju, ale že už po těch dlouhých letech jeho i bratrovy závislosti už ani nemám sílu se mučit a trápit a jestli zase začne, ať domov definitivně opustí a žije si na svůj účet. On brečel, že to opravdu byl jen úlet, pak už jsme brečeli oba.....Každopádně má v pondělí volat přímo do Nechanic a domluvit si termín a pevně doufám, že to udělá. Ráno jsme odešli do práce, syn se mnou, protože od bytu teď nemá klíče a cestou mne prosil, že tu jehlu s tím heroinem nepoužil, ale že neměl sílu to vystříknout do záchodu, tak to hodil do koše a jestli bych to odpoledne nezničila. Natažená jehla tam skutečně byla a já se chci zeptat : dá se nějakým jednoduchým způsobem zjistit co v ní vlastně je za roztok? Je to takové nažloutlé. Napadlo mne, jestli by se k tomu nedal použít ten test z lékárny, nebo jestli bych musela někam do laboratoře. Není to pro mne nějak zásadně důležité, spíš jde v tuhle chvíli o důvěru, jestli si nakonec přece jen nedal, pak do stříkačky něco nenatáhl a snaží se mne uklidnit, že se ovládl a přemohl a nedal si.

Odpověděl: Jakub Minařík
Obávám se, že je třeba to zanést do laboratoře a taky myslím, že to nebude laciné. Jednoduché testy mě nenapadají - vyjma toho to očuchat a ochutnat (heroin tak divně, omamně voní a chutná hořce - vzhledem k tomu, že se přidává k ředení kyselina - tak by se i tahle složka mohla v zápachu a chuti podepsat) - ale jen na okraj - tento způsob testování není považován za bezpečný. A jestli vás to uspokojí - barva by mohla odpovídat roztoku heroinu.
A jestli mohu mít interpretaci a doporučení - myslím, že je důležité věřit tomu, čemu chcete věřit. A jestli to heroin je nebo ne - čert to vem - mám dojem že důležitější je, jestli syn nastoupí léčbu a začne po léčbě fungovat. Z toho co píšete - tak mám dojem, že by to mohlo tentokrát dopadnout lépe. A fakt jestli váš syn vyhodil heroin nebo ne v tom mám dojem není tolik významný.