bracha(20)
cupacus
ahoj,muj bratr se ,uz dlouho chova hrozne divne...jeden cas je uplne v pohode a pak najednou se jeho stavy zacnou jakoby zhorsovat a on se uplne nekontroluje(je strasne agresivni a vybusnej)Jednou jsem mu nahodou dokonce nasla na predlokti malou cervenou tecku-neco jako vpich,ale bylo to mezi zilama tak si nejsem tak jista..on se netaji stim ,ze neco bere-vzdycky me odekne,ze prej co mi je potom...Jsem zoufala=vubec nevim co s nim?!Muzu ho nejakym zpusobem donutit ,aby vyhledal nejakou odbornou pomoc?Predem dik!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, donutit bratra k léčbě nebo návštěvě odborníka bohužel nemůžete. Pokud jsem správně pochopila, že je mu 20 let, je už plně zodpovědný sám za sebe a je třeba, aby vyhledal pomoc dobrovolně. Můžete se s ním ale bavit o tom, co mu drogy dávají a berou, jak se k Vám chová, že Vás to trápí, že o něj máte strach. Z Vašeho popisu to ale spíše vypadá, že s Vámi o těchto otázkách moc nekomunikuje. Zkuste to tedy njedříve bez výčitek, aby se Vám podařilo navázat s ním kontakt. Postupně pak třeba bude ochotný bavit se i o možnostech nějaké odborné pomoci. V této chvíli je hlavní, aby s Vámi začal o problému hovořit. Nikdy také nezapomeňte myslet na sebe a své duševní zdraví. Dejte do toho právě jen tolik energie, kolik si myslíte, že můžete postrádat. Pokud s bratrem nemůžete hnout a trápíte se tím, můžete třeba udělat aspoň něco pro sebe, například tím, že se spojíte s nějakým odborníkem a promluvíte si s ním o Vaší roli v celém problému. Nezapomeňte, že pokud budete v dobrém rozpoložení, budete mu, v případě, že o to bude stát, mnohem víc platná. Držím palce a přeji hodně trpělivosti.