kamarádka
rijja
Jak se zachovat ke kamarádce, se kterou sme brali společeně piko, já sem přestala před půl rokem od té doby nic a ona začla přestat teď, ono by se očekávalo, že bych jí s tím měla pomoct, ale já mám te´d ke všem drogám, strašnej odpor, odpor k hudbě, kterou sme posllouchali na drogách, prostě nesnesu se o tom bavit, sem strašnej sobec ale nemůžu, je mi z toho strašně špatně, co by h měla udělat, možná namítnete, abych ji někam do nějak. zařízení přivedla, to je sice možný, ale i tak co zbývající čas, bude si chtít povídat i se mnou jako s kamarádkou co mám dělat, strašně se za sebe stydím...

Odpověděl: Jakub Minařík
Já bych to tak nebral - a asi bych to kamarádce vysvětlil. Pokud je to kamarádka - tak to pochopí. A mám taky dojem, že se nemáte zač stydět. bavit se s někým o fetu, když abstinuju může být dost těžké a taky rizikové. Takové debaty totiž chťa-nechťa vyvolávají chutě a mohou vést k relapsu a nové epizodě užívání. A taky k tomu dosti často vedou a to i po dlouhodobé abstinenci. Takže pokud chcete vydržet abstinovat - tak si dejte pozor - tahle situace může znamenat, že brzy budete mít vážné potíže obě. Myslím si totiž, že kamarádce v téhle situaci nemůžete moc pomoci, zato sobě i jí uškodit poměrně dost. To co asi můžete - být dobrý příklad a pokusit se to ustát. A kamarádku můžete klidně přivést. Mám pocit, že ten kdo by s ní měl v téhle fázi hovořit jsme spíše my - než vy. Kdyby bylo potřeba - tak naše číslo je 220 80 31 30. Držím palce. :-)