Škodlivost pro organismus
Verča
Chtěla bych se zeptat, jak moc poškozují drogy (hlavně extáze a LSD) lidská játra.Můj přítel prodělal žloutenku typu B, není přenašečem, ale musí se vyhýbat alkoholu.Momentálně prý žádné potíže nemá a vlastně ani nikdy nemel, protoze nemoc mu probehla skrytě. Jednou za čas experimentuje s drogami, hlavně s extázemi a tripy. Proto by mě zajímalo, která z těchto drog mu může ublížit. Slyšela jsem,že LSD moc škodlivé na játra neni, ale extáze je dosti škodlivá.Je to pravda? Děkuji.Verča.

Odpověděl: Dana Holubová
Obě látky, které jmenujete, samozřejmě zatěžují játra jako cizorodé chemikálie. Extáze navíc bývá namíchána téměř vždy s jinými amfetaminy, které játra zatěžují výrazně, podobně jako alkohol, a užívá se jí větší množství (řádově oproti LSD). Každopádně u chronické žloutenky B je potřeba se vyhnout všemu zbytečnému zatížení. Je to nemoc, která postupně ničí játra až k jejich definitivnímu selhání. Navíc, hlavně první roky je možné, že se ji organismu při dobré péči podaří překonat a chronická nezůstane. Z toho je celkem zřejmé, že zvyšování rizika za to nestojí. (P.S: Omluvám se, pokud jste už odpověď hledala a našla svůj dotaz v zodpovězených, ale bez odpovědi. Má chyba.)