Pervitin
Dobrý den, mám podezření na manžela, že užívá pervitin. Vím že bývá ve styku s lidmi, kteří ho užívají a on sám ho užíval také! Tak 3 roky tedy tvrdí že nic nebere. Ráda bych vám tedy popsala jeho "stavy". Je často pryč, takže o jeho spánku nemám přehled. Ale pak vydrží doma spát třeba 3 dny s přestávkami na jídlo. V tyto " spací dny" jak říkám, je dost často agresivní. Je to normální spát tak dlouho? Co mi je tedy zvláštní, když dříve "šňupal perník", tak dost ubral na váze a teď se to rozhodně říci nedá, spíše naopak. Můžu to nějak zjistit, že opravdu bere? Asi jsem vám napsala dost nesrozumitelný dotaz, ale přesto děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z vašeho popisu je velmi těžké usuzovat, zda váš manžel opravdu znovu bere pervitin. Pravda je, že podrážděnost a dlouhý spánek po ?tahu? by mohly být vodítkem. Na druhou stranu ale říkáte, že při svém minulém braní hodně zhubl, což je u pervitinu opravdu normální, a nyní spíš naopak. Aby jste zjistila, jestli bere nebo ne, bylo by nejjednodušší se ho zeptat, což už jste ale zřejmě udělala a on to popřel. V tom případě to nejlépe zjistíte, když srovnáte jeho chování v době, kdy šňupal a nyní. Určité podobnosti by se přeci jen měly vyskytnout. Pokud nebere pervitin nitrožilně, nepoznáte na něm jednoznačně žádné známky užívání. Jedinou možností jsou pak testy z moči, pokud by s nimi souhlasil. Je ale třeba velmi dobře zvážit, kdy k testům přistoupit, protože je přeci jen určitým projevem nedůvěry požadovat od manžela testy, když on vám tvrdí, že už tři roky nebere. Bylo by pak dobré si s ním o vašich důvodech promluvit a celou situaci probrat (i s tím, co bude znamenat případný pozitivní výsledek). Pokud byste chtěla tuto možnost využít, jsou testy k dostání v některých, hlavně velkých, lékárnách, např. v poliklinice Budějovická, na ulici Antala Staška. Jen testy ale patrně nic neřeší, je vidět, že vás situace trápí a měla byste si o ní s manželem promluvit. Pokud byste potřebovala celou věc podrobněji s někým probrat, můžete kdykoli zavolat do K-centra SANANIM, na tel. 02/83872186. Přeji mnoho štěstí.