pervitin
K
Dobrý večer, potřebovala bych se nějak vyrovnat s faktem, že má sestra, které je 22 let, má problémy s pevitinem. Tato situace již opakuje.Před 2 roky žila s klukem, který již perviti bral a ona to zkoušela také. Nyní bydlí zpátky u rodičů, přítele má jiného, ten však upozornil rodiče, že užívá tuto drogu. On sám neví o jejím minulém pokoušení. Nzní se nám doma psychicky sesypala a má i další menší zdravotní problémy. Jak bych jí mohla nejlépe pomoci? Ráda bych, aby to nebrala jako nějaké mentorování. Stálý dohled je taky blbost, myslím, že se to nedá uhlídat. Navíc bydlím s manželem 200km od jejího bydliště. Za jakoukoli odezvu budu vděčná. Děkuji. Mějte se hezky. K.

Odpověděl: Helena Hošková
V úvodu svého dotazu píšete, že se potřebujete vyrovnat s tím, že vaše sestra užívá pervitin. Vaše další slova ale svědčí spíš o tom, že byste se možná chtěla pokusit tuhle skutečnost změnit než se s ní smiřovat. Píšete, že Vaše sestra začala mít psychické i fyzické obtíže. Je to možná příležitost ji oslovit a poukázat na to, co jí užívání pervitinu způsobuje a že se dostala do fáze, kdy jí pervitin mnohem víc bere než dává. Možnou oporou v téhle intervenci by Vám snad mohl být i její přítel. Zkuste se domluvit na jednotném postupu ? s ním i s Vašimi rodiči. Nepíšete, odkud Vaše sestra je, takže Vám neporadím konkrétní zařízení, na které byste se mohli obrátit. Pokud nejste z Prahy, podívejte se sem a najděte si kontaktní centrum poblíž jejího bydliště. Tam by Vám mohli poradit, co by pro Vaši sestru bylo optimální. Pokud z Prahy je, může se na naše centrum obrátit telefonicky (02/83 87 21 86). Jsme tu každý den od 9 do 21 hodin. Držím palce. :-)