Bratr
Amálka
Zdarvím vás a předem díky za odpověď...už nějakou dobu řeším svého bratra, který je neřešitelný, zajímalo by mě, zda-li skutečnosti, které uvedu, můžou být nějakým způsobem relevatní..můj bratr začínal asi takto: nedostatek kamarádů - přešel k problematickým kamarádům, začalo se ztrácet zlato, začal hodně kouřit, to byly průvodní jevy začátků, v současné době, ztrácejí se peníze, můj bratr hodně zhubl (cca 25 -30kg - byl obézní, takže rodiče vše tolerují), třesou se mu ruce, hodně kouří, zhoršil se jeho způsob vyjadřování, že se zhoršila komunikace je zbytečné uvádět, na civilku dochází pravidelně x ze školy ho téměř vyloučili, co s tím? testy moči už byly jednou prováděny, ale je tomu téměř rok, já nežiji s rodinou a rodiče vlastně už nechtějí nic řešit..díky.

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, Amálko. Podle toho, co píšete, se Vaše rodina nachází ve velice obtížné situaci. To, co ve svém dotazu popisujete, může samozřejmě s drogami souviset, ale nelze to říci na 100%. Nezmínila jste se, zda víte určitě, že Váš bratr drogy užívá. Také píšete, že před rokem mu byly provedeny testy, ale nenapsala jste, jak dopadl výsledek. Zda potvrdil bratrovo užívání či nikoliv. Možná by nebylo od věci testy zopakovat a zjistit tak aktuální stav. Pokud budeme vycházet z toho, že bratr drogy užívá, existují možnosti, jak mu pomoci. Problém je ovšem ten, že pokud bratr o Vaši pomoc nebude stát a sám se svou situací nebude chtít nic dělat, nelze ho k ničemu nutit. Předpokládám, že je Váš bratr již plnoletý, a v tomto případě naše zákony neumožňují takového člověka umístit na léčbu proti jeho vůli. Můžete mu nabídnout pomoc, předat mu kontakty a mluvit s ním o jeho situaci. Pokud s Vámi nebude chtít bratr nic řešit, víte o někom z jeho okolí , komu důvěřuje a s kým bude ochoten mluvit? Snažte se o tom všem mluvit i s rodiči, zkuste jim předat např. kontakt na nás, pokud by si chtěli s někým promluvit a poradit se, co v této situaci dělat. Tato nabídka samozřejmě platí nejen pro rodiče, ale i pro Vás a v neposlední řadě i pro Vašeho bratra. Naše adresa je Kontaktní centrum SANANIM, Osadní 2, Praha 7 ? Holešovice, tel.: 02/83 87 21 86. Otevřeno máme ve všední den od 8 hod do 21 hod a o víkendu od 9 hod do 21 hod. Pokud nejste z Prahy, klidně se na nás obraťte telefonicky, pokusíme se Vám dát kontakty na zařízení v místě Vašeho bydliště. Budu Vám držet palce. HS