Efedrin
ducklin
Mám kamarádku, která se snažila v minulých létech pořád zhubnout. Trvalo to do doby než dostala anorexii. Teď se doslechla o efedrinu. Má prý zvýšit odolnost proti zátěži. Prostě chce zhubnout cvičením, ale myslí si, že obyčejné cvičení v posilovně na to nestačí. Můžete mi poradit co dělat nebo aspoň objasnit účinky této drogy?

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, efedrin je návyková látka, jedná se o přírodní, relativně dlouho známé stimulans. Je to mimo jiné zdrojová látka pro syntézu pervitinu. Účinek efedrinu je ale mnohem slabší, než efekt pervitinu, ale závislost na něm je možná a vzhledem k dg. anorexie - pokud kamarádka začne s efedrinem experimentovat - tak bych považoval riziko vzniku závislosti za obrovské. Na drohé straně se kamarádce nedivím. Spousta anorektiček sahá po drogách s psychostimulačním účinkem - pervitinu, kokainu, nebo efedrinu. To proto, že snižují chuť k jídlu a zvyšují výkonnost a tím i zvyšují spalování a působí pokles hmotnosti. Musí se ale brát furt. Jakmile se vysadí-hmotnost bleskurychle stoupne. Celkově to je ale cesta do pekel. Víte co, pozdravujte kamarádku a vyřiďte jí, ať si krok s efedrinem velmi dobře rozmyslí. Nic dobrého jí nepřinese. Leda to, že si opatří kromě anorexie i drogovou závislost. :-(